Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Hei, Har lest Gina Ford sine bøker "The complete sleeping guide for contended little babies" og "The complete contended little baby book". Rutinene hennes i disse bøkene virker fornuftige men utrolig strikte?? Noen som har prøvd disse rutinene på sine små? Funker de?? Trodde liksom ikke alle babyer kunne "programmeres" til å sove da og da slik hun beskriver (i alle fall ikke fra nyfødt til 3 mnd...) Bare nysgjerrig:-)
2englebarn Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har lest Anna Wahlgren og hun har også veldig strikte rutiner - og de har fungert som bare det. Tror i hovedsak vi kan bestemme det meste innenfor rimelighetens grenser. Kommer bare an på hvor mye rutine du selv ønsker (se forøvrig vedlegget mitt om barn som bare sover korte økter på dagen).
superdupermor Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Jeg bruker Gina Ford på min sønn. Jeg var veldig "streng" på rutinene i begynnelsen for å få han inn i rutinen. Nå holder jeg på matetidene, mens sovingen på dagtid er litt så som så. Han sover fra 20.00 om kvelden, blir matet kl 23.00 og sover deretter til kl 06-07. Veldig deilig!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 hvor gammel er din siden du må mate han igjen kl 23 ?
superdupermor Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 Han er 4 mnd. Mater han da for å få sove hele natten. Han er ikke "våken" kl 23, får mat i et mørkt og stille rom, sovner med en gang etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå