Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet som ekstrahjelp på samme plassen nå siden desember. (Har jobbet ca 50%, men har ikke annet enn ekstrahjelpkontrakt). Har nå endelig fått tilbud om 100% stilling, noe jeg har takket ja til, men foreløbig bare vikariat fram til august 2008. Grunnen til det er at det er ei annen på jobben som kanskje kommer tilbake fra permisjon da. Sjefen sier at det nok ikke skal være noe problem for meg å fortsette i fast 100% stilling etter det, da hun mest sannsynlig ikke kommer til å fortsette hos oss, men for at det skal bli riktig på papiret må jeg gå i vikariat fram til da..

Men nå vet jo ikke sjefen min at jeg er gravid..

Jeg har termin 8. januar, dvs at vikariatet er ferdig midt under min permisjon. (Hvis alt går bra..)

Noen som vet vilke regler som gjelder på dette området? I forhold til lønn under permisjonstiden og sånn? Den stopper vel ikke å komme inn fordet om vikariatet er over midt under permisjonen?

Og hvordan er det med min rett til å fortsette å jobbe ved samme arbeidsplass? Sånn som det er nå har jeg jo ikke garanti for noe som helst antall timer i uka, og det vil vel gjelde fra august 2008 også?

Fortsetter under...

Foreldrepengene tjener du opp retten til før permen starter og den får du utbetalt av nav(jeg regner med at siden du går i vikariat forskuterer ikke arbeidsgiver).

Så lenge du kun har ett vikariat har du nok ingen garanti for at jobben er der etter du er ferdig med permisjonen din. Men om de er veldig fornøyde med deg vil de kanskje ha deg tilbake om det er mulig.

så lenge du har jobbet seks av de siste 10 mnd før babyen kommer får du penger hele permisjonen din, du har ikke rett å komme tilbake siden vikariatet har gått ut, men det kan jo hende de vil ha deg allikevel. Er litt i samme situasjon. vikariatet mitt går ut 31.12.07 og jeg går ut i permisjon 16. des:-) flaks for meg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...