tine29 Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Vil kjøpe meg en tre-hjuling, men har jo egentlig veldig lite peiling på vogner. Hvilken vil dere anbefale? snuppa mi er 9 mnd. Trenger sårt litt hjelp her..Blir veldig takknemlig for svar:)
LadyLay Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Åååååå...det er så mange fine å velge mellom. Du burde tenke ut hva som er viktige egenskaper og utstyr før du bestemmer deg, jeg tenker da på f.eks: * svingbart forhjul el ikke * høyderegulering av styre el ikke * hvor stor lagringsplass vogna har * hvor tung den er og hvor stor den blir lagt sammen * hvor enkel den er å legge sammen * hvor langt setet til barnet er i ryggen og om barnet sitter godt i setet (da er også stoffet vogna er laget i viktig) * bremse el ikke (håndbremse) * hvor godt beskyttet barnet sitter i vogna for vær og vind * luftehjul vs punkteringsfrie hjul * mulighet for å snu sportsdelen slik at barnet kan sitte begge veier * titteluke i kalesjen * bøyle til barnet el ikke * fotbrett og om dette kan stilles * antall stiller på ryggen og om den kan legges helt ned * ...det er nok mange andre ting man også kan ta hensyn til, men dette er iallefall en "liten" liste. Vi har hatt Hartan Skater XL til begge våre barn og er superfornøyd - en skikkelig kvalitetsvogn der barna våre har sittet godt og trygt gjennom snø, regn og sol. Vår har ikke svingbart forhjul, men det har jeg heller ikke følt er noe større savn. Ser at det ligger mange slike vogner ute på FINN.no og det ser ut til at man kan gjøre et godt kjøp her hvis du vil kjøpe brukt. De selges for ca 2000-3000,- og det er langt under halv pris. Vi betalte ca 6800,- uten ekstrautstyr den gangen vi kjøpte (med hardbag da...) Skulle jeg valgt en med svingbart forhjul ville jeg kanskje vurdert Teutonia Spirit S3 da denne også virker kjempebra. Har venninner som er kjempefornøyd med den, men jeg må si at barna våre har større plass i Hartan vogna (dvs sittedelen virker bredere). Lykke til med vognjakten fra en vogngal dame:-))
tine29 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2007 Tusen takk for god hjelp! Veldig kjekt med litt hjelp fra "vogneksperter":) Det eneste jeg har tenkt på er at vogna må kunne snues slik at jenta mi kan sitte begge veier, å at ryggen kan legges helt ned, da hun sover mye i vogna. Skal vertfall sjekke ut den du nevnte! Får titte innom FINN:)
LadyLay Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Bare hyggelig å kunne hjelpe:-) Begynner å få ganske god greie på vogner når man er så gal etter babyutstyr som meg - blir også mer kresen med tiden..he...he.... Min vogn kan både snu setet og legge helt ned - skikkelig solid rygg også (ikke plast som mange har...)
tine29 Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2007 Den vogna ser jo veldig bra ut! Fant et par til salgs på Finn:) Solid å stødig, å ikke så "simpel" som jeg synes mange vogner ser ut. Får ta meg en runde i butikker før jeg bestemmer meg...Det er jo en jungel der ute..! Igjen, hjertelig takk for go hjelp:)
LadyLay Skrevet 15. mai 2007 #6 Skrevet 15. mai 2007 Bare hyggelig det:-) Du finner disse vognene nye på Rudo (www.rudo.no) ellers så kan man også kjøpe fra utlandet som vi gjorde (www.pingpong-online.com) men da er jo også leveringstiden mye lengre. Hvis jeg skulle kjøpt denne i dag så ville jeg nok vurdert brukt da min er like fin i dag som da vi kjøpte den for 3 år siden (og så sparer man flere tusen kroner...). Det er absolutt viktig å titte litt rundt og tenke seg godt om før man kjøper da man helst ikke vil falle i vognfellen (vi har gjort det et par ganger) og angrer kjempemasse:-((
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå