mamma&piratene Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Jeg har bestillt time til å sette inn kobberspiral . Men så fikk jeg høre av ei venninne at den kan oftere enn hormonspiralen vandre i kroppen? komme inn i magen) Stemmer det ? For om det er tryggere å ha hormonspiral vi jeg heller ha den. Håper det er noen som vet litt om det er=)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2007 #2 Skrevet 20. mai 2007 Det sies at hormonsprialen er noe sikrere enn kobber. Men i bruksanvisningen til kobber står det at den er 99,6% sikker, så det er ganske sikkert det også. Det er riktig at det er en ørliten forhøyet risiko for at kobberspiralen kan gå gjennom livmoren eller falle ut, i horhold til hormonspiralen, fordi kobberspiralen er ørlite tynnere i selve skaftet enn hormonspiralen. Det er imidlertid veldig sjelden en spiral går gjennom livmoren, og da skjer det evnt i løpet av første tiden etter innsetting. personlig har jeg kobber, og er veldig fornøyd med den.
Gjest Skrevet 24. mai 2007 #3 Skrevet 24. mai 2007 Får du ikke kraftigere menstruasjonsblødninger av kobberspiralen? Hvordan er mensen din når du har kobberspiral enn ellers? Blir blødningene mer langvarige enn ellers??
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 Jeg blør omtrent en dag lengre enn uten prevensjon. De to første dagene er mensen kraftig, men det er den uten prevensjon også, så merker ikke så stor forskjell i grunn. Personlig har jeg vært plaget med en del murringer i ryggen etter at kobberspiralen kom på plass, men jeg har ikke hørt om andre brukere som er det. En venninne av meg får ikke fullrost sin kobberspiral nok! Personlig hadde jeg også valgt det på nytt. Nå har jeg hatt min i snart et år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå