Gå til innhold

HJELP!!! Nå trenger jeg dere jenter!!!


Labbetøs

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg om EN MÅNED!!! 16, juni!!!

Og brudekjolen (som jeg optimistisk kjøpte mens jeg var gravid er fremdeles for liten!!!

Nå er det 4 mnd siden fødsel, og jeg er ikke akkurat tilbake i samme str som jeg var før graviditeten kan du si.

 

Jeg må altså ned SÅ MYE SOM MULIG på en måned. Hvilke tips kan dere gi meg? Jeg driter i om det er en typisk jojo-kur og jeg går opp igjen etterpå. Jeg MÅ inn i den kjolen til bryllupet!

 

Kan dere ta meg inn under deres vinger? Jeg er villig til pulverkurer osv, og går turer med snuppa mi hver dag. Danser en del også. Ellers er jeg ikke så innmari flink til å trene (joggeturer og slike kjedelige ting) og det kommer jeg neppe til å bli heller.

 

Hva bør jeg gjøre?? HJELP!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

anbefaler Atkins-dietten jeg. Det blir litt for omfattende å fortelle alt om den så lån eller kjøp boka "Atkins-den store slankerevolusjonen" (tror jeg det var...). Under intro-dietten som varer i 14 dager går du ned mest, samtidig som overskuddet bare stiger. Men vær obs på at p-piller og noen andre medisiner kan ødelegge noe av effekten. Men alt står i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du bare skal ned mest mulig på kortest mulig tid så vil jeg anbefale Cambridge. Smaker helt greit og du går ned ganske mye. Gå ren pulverkur, dvs 3 pulver om dagen. Drikk minst 3 liter vann for dagen. Ikke overdriv treninga, for du går på en minimum av kalorier. Jeg har gått i opptil 3 uker, og har gått ned en del. Men såklart, det kommer på igjen en eller annen gang, ikke glem det. Det kan ødelegge forbrenninga, så start forsiktig når du begynner å spise igjen.

Men effektivt, oh yeah ;)

 

Du kan jo forsåvidt prøve sykehusdietten også, men vet ikke hvor mye du kan gå ned på 3-4 uker med den, da jeg kun har gått i en uke. Kan hende noen andre vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 lykketroll: Har de den til utlån på bibliotek???

 

Så et spørsmål til dere alle: Hvordan vil pulverkurer eventuelt påvirke ammingen? Jeg ammer min 4 mnd datter. Jeg har mye melk, så det gjør ikke noe om jeg mister litt (jeg gir på litersvis til sykehuset nå) men det må ikke bli så mye med at det går ut over det snuppa mi trenger. Noen som har erfaring med det?

 

Hvor mye har dere klart å gå ned på hvor lang tid, dere som har prøvd pulverkur?

 

Jeg vurderer i utgangspunktet å spise en posjon havregrynsgrøt på morgenen, og så pulverkur resten av dagen. Gåturer daglig med snuppa mi og litt dansing, men ikke trening utover det. Litt sit-ups kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du burde satse på pulver om du ammer... Sjekk det opp på google el.l.

 

Vet ikke hvor mye jeg har gått ned i vekt på pulver, veide meg ikke på den tiden. Men merket det godt på klærne mine iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg vil kombinere pulverkur med et måltid. Kanskje to?

Hva kan jeg ellers gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ammer du må du ikke under 1600 cal om dag. Da får ungen din bare vann å spise. Problemet er ikke at du mister melka men at melka mister næring. Dessuten kvitter kroppen seg med slaggstoffer når man slanker seg, og disse havner i melka.

 

At du skulle gifte deg om en mnd har du visst lenge. Dette er hovedsaklig dårlig planlegging.

 

Spis mindre enn du forbruker og du vil gå ned i vekt. spiser du 800 cal mindre enn du trenger pr dag vil du gå ned mellom 500 og 1000 gram i uken.

 

Og dersom dette er så viktlig for deg bør du bli flink til å trene. Jogging forbrenner mer cal enn gåing. I tillegg bør du trene styrke for å holde muskelmassen ved like.

 

Anbefaler vektklubben.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om den fins på bibloteket, du får ringe å spørre.

Men jeg er ikke helt trygg på at det er så lurt når du ammer....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har lånt bort boka, IGJEN, så jeg får ikke sjekket det for deg, desverre.

Men dietten er ganske ekstrem på sitt vis så selv om du ikke sulter på denne ville nok ikke jeg gjort det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig planlegging??? Ja jeg har vist om dette lenge, men jeg har også forberedt meg lenge. Men nå nærmer bryllupet seg, og jeg har ikke krympet nok. I tillegg har vi vært innlagt på st.olavs en del med lillesnuppa som har hatt spisevegring. Det har ikke akkurat hjulpet på "slankingen". Blir mye kjedegodtespising når man sitter på et 10 kvadrat stort rom dag etter dag etter dag. Hadde ikke planlagt det nei.

 

Jogging er ikke alltid så enkelt å få til. Det er mye som skal gjøres i forbindelse med bryllupet, og derfor er ofte minst en av oss opptatt. Aktiviteter som ikke inkluderer babyen er derfor ikke alltid så enkelt. Men trilleturer med henne blir det mye av.

 

Men jeg trenger ikke forklare meg for deg. Jeg trenger tips til hvordan komme meg inn i kjolen fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd 8 uker på sykehus med prematurt barn. Uten å kjedespise.

 

Men det jeg mente var at bryllupsdatoen var satt, og du kunne da ha spist litt moderat over lang tid i stedet for å bråslanke deg i 4 uker, noe jeg synes er en dårlig løsning ettersom du ammer. Men som sagt du trenger ikke forklare for meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt sykehusdietten...da kan du jo spise og går ned mange kg pr uke...kjenner ei som gikk ned 30 kg på den;)

Er lett å sprekke når du bare spiser pulver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Består ikke den suppa av løk og kål? Det er vel neppe god mat for babyen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... Forstår jo at du har et bilde av hvordan du vil være brud, men det viktigste er å kose seg på dagen og feire kjærligheten med alle du er glad i. Jeg ville spist sunt og normalt, trent litt og tatt med brudekjolen til en sybutikk der de kan legge den litt ut for deg. Det er ikke verdens undergang og du kommer til å være en strålende flott brud med eller uten noen ekstra kilo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste som skjer er at jeg må ha ny kjole. Den jeg har kan ikke sys ut (den er kjøpt billig og brukt). men jeg vil aller helst ha den jeg har for den er nyyydelig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: Sykehussuppen er løk og kål ja, så den passer ikke enda. Blir etter ammeslutt det.

 

Doppler: Det har jeg allerede gjordt. Jeg har trimmet og spist fornuftig omentrent hele tiden siden fødsel, men jeg har som sagt litt igjen.

 

NB: Dersom jeg prøver pulver (eller helst andre måltidserstattere) så blir det ikke bare det, så da skulle det gå bra. Det blir to måltid, og to måltidserstattere. F.eks de fibernudlene (er måltidserstatter) som jeg har sett på smart club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at du får i deg et minimum av næring, husk dere er to som skal ha.

 

Dersom du tar vekta di og ganger den med 25 vil du få en ca øvre grense for hvor mye du kan spise og samtidig gå ned i vekt. Trekk så fra maksimalt 1000 (5-800 er anbefalt) på denne og du har ditt daglige caloriforbruk. Husk at du som ammer trenger ca 500 ekstra, så jeg ville ikke gått særlig under 1500 cal om dag om jeg var deg. Og da slanker du deg hardt. (egentilig anbefales 1900 for de som ammer). Det vil gi deg en nedgang på mellom 500 gram og en kilo i uka. Jeg vet at du vil mer, men det er begrenset ettersom du må tenke på dere to.

 

Alternativet er å fore ungen med flaske, og gå på stram pulverkur. Dersom du pumper underveis vil du kunne gjenoppta ammingen etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det verste er at du må kjøpe ny kjole. Men du kan jo ikke gjøre all verden med vekt og kropp på en måned, spesielt ikke når du ammer. Man skal ikke slanke seg når man ammer, det kommer masse farlige avfallsstoffer i melka som ikke er bra for barnet. Hvis kjolen er helt umulig å ta på seg, så kan det være en ide og kike seg om etter en ny. Du får jo kjøpt fine brukte kjoler eller du kan leie. Vanskelig dette, men lykke til uansett. Har du sjekket med sybutikker forresten? Det kan være de finner en løsning på det, kan legge inn en liten legg eller noe. Sjekk alle muligheter, for å råslanke seg med melk i puppene er bare dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Føler at jeg gjenntar meg selv. Her er det ikke snakk om å råslake seg helt på minimum. Jeg er fornøyd med å gå ned 2-5 kolo på en måned. Jeg får på kjolen nå, men den er så stram at jeg frykter det vil bli ubehagelig å gå en hel dag med den, pluss at det ikke ser like fint ut når den er så stappet. Selve kjolen viser ingen ting, men på ryggen dær kjolen stopper blir det en liten valk når jeg drar armene bakover. Er ikke snakk om så innmari mye liksom. Jeg er en str 38 og kjolen er en 36.

Jeg har kontakt med en ydame som skal se på kjolen, men jeg tror ikke det lar seg gjøre å legge den ut. Vil ned litt for å få det til å gå.

 

Nå er planen å ta måltidserstattere 3 ganger daglig (ikke pulver,

men f eks nudler osv) og så spise havregrøt om morgenen og en liten porsjon sunn middagsmat (f.eks kylling uten skinn og grønnsaker).

Jeg vil komme godt over daglig minimumsinntak.

 

Det høres bra ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal spise 1500 cal om dager er dette mye mat om du spiser riktig. Det du skisserer vil gi langt mindre. Ei brødskive med moderat med pålegg vil gi mellom 100 og 150 cal. 100 gram ris eller pasta gir 150 cal.

 

http://matportalen.no/matvaretabellen

 

Her finner du næringsinnhold for det meste du vil ha.

 

Jeg trodde du skulle ned 15 kilo på 4 uker. Beklager. Anbefaler fortsatt vektklubben for registrering av mat, og slankenett for dagbøker og motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...