Gå til innhold

Ble kvalm i uke 13, og er det fortsatt i uke 17. Unormalt?

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 17 uker på vei, og har vel egnetlig hatt et ganske bra svangerskap. Men i det siste har jeg begynt å kaste opp så veldig om morgenen. Trodde det var fram til unke 12 at man var kvalm jeg... men jeg begynte i uke 13. MEn kaster ikke opp hver dag da, men er stort sett alltid kvalm når jeg våkner. Er dette normalt eller farlig? Noen som vet?

Var forresten på ul forrige uke, og alt var bra med barnet...

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

første svangerskap gikk jeg kvalm og kastet opp til jeg var 7 mnd på vei, så ikke unormalt at noen har det lenge. Men får krysse fingrene for deg at det snart slutter. Har vært igjennom to svangerskap nå med eksterm kvalme og oppkast og lagt inn pga hypomesis, og unner ingen dette! Min største frustrasjon er at det var ingenting som lindret eller hjalp, måtte bære "spy" meg igjennom det. Prøvd mange kjærringråd, og tips dra kjente og her inne,ingefær, spiste lite, tørr kjeks, akupunktur, og ble tilslutt lagt inn, men ble bære værre av væsken jeg fikk i meg. Men gi ikke opp og prøv alle råd!!! det kan være at en hjelper. Dessverre for meg var det bare tiden som hjalp, for plutselig en dag var alt vekk........

• 3 uker senere...

hei!

Jeg har det akkurat på samme måten, har vært kvalm siden uke 13, og er nå 23... Jeg klarer å la være å kaste opp når jeg holder meg i ro da. Så jeg har hatt sykemeldin en stund.

Jeg har fått tips om at det kan være litt lavt blodtrykk som er årsaken.

Jeg har kke fått noe behandling, jeg har slitt nok for å få sykemelding fra legen, og synes det var bra nok da. Nå er jeg drittlei av kvalmen, så jeg råder deg ti lå få legen til å finne ut om det med blodtrykket ialefall, om det er noe å gjøre med det...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...