tre i kurven Skrevet 14. mai 2007 #1 Skrevet 14. mai 2007 Babyen min på 5 uker erså inn mari tett i nesen, klarer ikke å puste stakkar. Det er ikke noe nytt for meg - men det er så fælt for han og fælt å ikke få sove. legger hodet høyt, gir han saltvann og prøver også morsmelk i nesen, men hjelper bare litt. er det noen som gjør noe annet, lurt. Gode råd tas i mot med takk!
selfangerkjerringa Skrevet 14. mai 2007 #2 Skrevet 14. mai 2007 Saltvansdråper fungerte mye bedre enn morsmelk hos oss. Husk å dryppe nesen ca 5-10min før måltid. Da får det virke godt når han suger. Hvis ikke noe av dette virker, så fins det nesedråper beregnet for spedbarn å få kjøpt. Tror de er reseptfrie, men det er bare å ta en tlf til legen så får du i tilfelle resept om det trengs. Jeg syns en skal være forsiktig med sånt til småbarn, men i vårt tilfelle var det spesielt viktig å få løst opp tettheten i nesa fordi jeg har så mye melk som kommer så fort, at uten nesa å puste gjennom så gulpa hun i seg masse luft samtidig med melka, matinga ble bare skriking og styr, hun fikk mageknip og gulpa veldig mye etter måltid... Lykke til
En liten mamma Skrevet 14. mai 2007 #3 Skrevet 14. mai 2007 Bruker du snørrsluker? Det har vi brukt, mange ganger daglig. Da får vi fjernet overflødig snørr, og så drypper jeg med mm etterpå. Har hjulpet oss når ho har vært tett!
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Nesespray fungerer veldig bra. Det er litt mas å få gitt, men effekten varer leeenge:)
tre i kurven Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2007 Hvilken nesespray har du brukt? Kan vi bruke vanlig til så små barn?
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 14. mai 2007 #6 Skrevet 14. mai 2007 vi brukte saltvannsnesespray--- mrk. Miwana. I tillegg bruker jeg snørrsuger. Han er nå 4 mnd og nesen blir bedre og bedre, men i en periode måtte vi bruke saltvann flere ganger i timen
Gjest Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Rhinox har en som er beregna på babyer (tror du må på apoteket. ) Bitteliten dose. Veldig vanskelig å få inn, men fungerer kjempebra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå