Gå til innhold

Smaks- og luktesansene mine går helt bananas!

nungo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Favorittosten min smaker peppersalami, smøret smaker hvitløk og det lukter hele tiden råttent i kjøleskapet vårt (enda jeg har vasket det to ganger med klorin i helgen) ..... Har ellers ingen plager - ikke kvalm eller rare matlyster, men ingenting smaker som det pleier og alting LUKTER! Noen av dere som husker hvor lenge dette varer? Av pålegg er det kun økologisk bringebærsyltetøy og engelsk ceddarost som smaker ordentlig om dagen, men jeg kan jo ikke leve på det :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik hadde jeg også det i begynnelsen. Vet ikke hvor mange ganger jeg vasket kjøleskapet fordi vond lukt slo imot meg når jeg åpnet det. en lukt som ingen andre kjente. Syntes også at jeg selv luktet rart, jeg var en stund engstelig for at andre skulle kjenne denne rare lukten..Det gikk over etter ca 10 uker tror jeg. Rart hvor fort man glemmer slike ting.

Skrevet

Her i går'n smaker ALT salt. Luktesansen begynte å stabilisere seg med at kvalmen forsvant i uke 13/14. Gulrøtter, pærer og sukkererter får jeg fortsatt tak i uten salt heldigvis...

gomle, gomle...

Skrevet

Jeg synes det lukter så fælt når oppvaskmasinen er ferdig vasket.

Blir nesten kvalm av den lukten. Det er også en såpe jeg ikke klarer lukten av. Men maten smaker heldigvis.

• 2 uker senere...
Skrevet

Merkelige greier. Har aldri kjent noe slikt jeg, og nå er jeg begynnelsen av tredje svangerskap... Kanskje jeg er heldig? Har ellers hørt om ymse "lyster" (pica?), som å slikke på kalkede vegger. Å huff! Selv merker jeg bare sjokoladehunger, foreløpig.....

Skrevet

Der har du meg også Nungo! Tror det er vanskelig å forstå for folk som ikke har hatt det slik. Klarer ikke å se folk drikke kaffe på TV, kjenner liksom lukta...!!!! For min del lukter det meste disel eller eksos...uansett hva jeg gjør så sitter den lukta i nesa.

Det er sikkert litt forskjellig hvor lenge slikt varer, jeg er 29 fullgåtte uker og det har ikke endret seg....Jeg er også litt sær når det gjelder mat og pålegg. Går litt i perioder, men når det er noe jeg klarer, så er det BARE det jeg spiser. Har ikke sånn dilla egentlig, men har hatt det før. Jeg har før hatt veldig lyst på rødvin, noe jeg egentlig aldri har synes noe særlig om. Men når jeg vokner kl.3 om natta og har SÅ lyst på rødvin, da vet jeg at jeg er gravid i alle fall!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...