Susan*lillegutt og mini* Skrevet 14. mai 2007 #1 Del Skrevet 14. mai 2007 vet ikke om jeg skal glede eller grue meg... vi har ikke hatt det beste forholdet oss mellom,det ha mye med forhistorien hennes oog x-n til gubben. Han har jo ei datter på snart 6år fra før av,og jeg og han ble sammens da hun var 1år,så har kjent henne hele livet hennes kan du si.. men siden hun forstod at hun kunne rope seg til viljen sin så har svigemor vært der,jeg kan si nei du får ikke godteri før du skal spise middag,så gir svigemor henne godteri..men hun er akkurat lik selv om det er gubben som sier fra.. Nå når vi har fått barn sammens,så har hun (kanskje ikke bevist) gjort veldig forskjell på Simen og dattern til gubben,og grunnen hennes er at hun ikke ser hennes så mye,siste året har hun faktis sett henne mer enn lillegutt. Hun kjøpte feks. sykkel til henne da hun var 4år,lillegutt var jo bare 2mnd,men hun kunne ikke kjøpe omså ett par sokker til lillegutt..ble litt irritert og gubben også. Så jeg har sagt fra til henne at når det er mine barn det gjelder,så er det mine regler som gjelder også,lillegutt og mini skal ikke få lov til å snurre henne rundt lillefingeren slik som datteren til gubben,ja,besteforeldre har lov å skjemme bort,men det finnes grenser,og når mine "regler" blir brutt,da vet jeg at det er et mareritt å få lillegutt tilbake i rutine,feks. ikke ta han ut av senga når han våkner og bare skal ha smokken,skal ligge i sin egen seng å sove,alt dette forstår ikke svigemor helt,og mener vel at jeg er kanskje litt for streng,men det synes ikke jeg,er mine barn,ergo mine regler skal følges,sammen gjelder for mamma,hun får heller ikke lov å feks. gi godteri rett før middag,eller overhøre det jeg har sagt. Svigemor har selv sagt til meg at jeg har ingenting jeg skulle sagt med tanke på dattern til gubben,for hun er ikke min datter,nei,stemmer hun er ikke min datter,men jeg behandler henne som om hun var det,og forventer at hun hører på meg også når hun er hos oss,så da mener jeg at svigemor ikke skulle sagt så mye. Så er så spent på hvordan det skal gå mellom oss når hun kommer,skal være her en uke,spent på hvordan hun oppfører seg ovenfor lilegutt og mini,om hun "bevist" gjør forskjell på dem,kanskje ikke nå,men om noen år.. måtte bare lufte hodet litt,fult av bomull der idag,og halsen er tett så orker ikke fortelle mini alt det her,er bare han og jeg som er hjemme så =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9291564-april-fredagen-kommer-svigemor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå