Gå til innhold

Lister meg inn hit

Snart_2?

Anbefalte innlegg

Har nettopp funnet ut at vårt siste icsi-forsøk var vellykket, så nå er det en bitteliten, etterlengtet huleboer på vei. Tusen takk til de fantastiske folkene på Medicus.

Er det noen av dere som vet hvordan man beregner termin i en icsi-graviditet? Regner man fra siste mens, fra uttak- eller fra innsettingsdato? Blir jo bare et par dager i forskjell, men akkurat nå er det litt moro å vite akkurat hvor langt man er på vei.

Fortsetter under...

Hallo.. gratulerer så masse og velkommen hit!!

Jeg ble selv gravid på 1 icsi forsøk og venter en gutt om ca 8 uker...

Jeg hadde uttak onsdag 18 oktober og har fått termin onsdag 11 juli..

Satt tilbake egg på fredag 20 oktober.. iflg jordmor som hadde rutine ul i uke 19 skal terminen regnes fra transfer dato.. altså tilbakesetting..

Jeg fikk første termin dato på 1 ul i uke 7 og den ble satt til 11 juli..

Det er da 38 uker etter dato for uttak!! Når man har eggløsning, altsa når eggene blir hentet ut er man allerede 2 uker på vei.... sprøtt men utregningen begynner ved siste mens første dag...

Spurte legen på volvat om hvordan vi skulle regne det ut og fikk beskjed om å regne 38 uker fra uttak.. egget blir jo befruktet da selvom det blir satt tilbake to dager senere...

På ul kan terminen sprike litt men det er bare snakk om et par dager el no... de vokser jo forskjellig... Nå vet vi jo tid for befruktning så ikke så veldig vanskelig å regne det ut..

Ønsker deg masse lykke til framover.

Hei på deg.

Gratulerer så mye og velkommen inn til oss.

Når det gjelder termin skal du i utgangspunktet regne fra første dag i siste mens. Så kan det være at den vil bli noe forandret ved første ordinære ul.

Vi ble gravide gjennom AIH og når jeg var på ordinær ul ble jeg satt 6 dager tilbake. Vi fikk komme inn til ny ul noen uker senere og den viser at den terminen vi fikk på ul sansynligvis er riktig. Men vi fikk også beskjed om at hvis jeg går over tiden skal jeg bare gå 1 uker i stedet for 2 siden vi vet nøyaktig når jeg ble inseminert.

Jordmor sa at grunnen til at termin blir flyttet er at ofte kan egget ligge noen dager i dvale etter en befruktning før det fortsetter å utvikle seg.

Lykke til framover.

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...