Gå til innhold

Blir så provosert *ARGH*

Keiko&Sivert Nikolai<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før eg bynnte å henge på bim (bynnte å henge her i janusr;).

Så va eg en del inne på babyverden!

Men eg e så gla for at eg skifta over til bim... på profil siden min står d først sånn greier om barnet (va som skjer den uka)

Også er d sånn greier til MOR, og en greie til FAR..

Unnskyld meg men eg blir litt provosert på måten de legg d fram..

Men no e eg sikkert overtrøtt og overhormonell.

Men hvorfor e d far sin jobb å sikre huset f.eks??

Synes personlig at d er sikkeli gammeldags på en måte at far skal gjøre alt d praktiske;p

Eg som har skaff meg en drill (som heite drillbert;) kan vel gjøre like masse praktiske greier!;P

Dette sto denna uka:

TIL MOR

Gave fra morkaken.

Dette flotte organet, morkaken, sørger ikke bare for næring til barnet ditt. Den gir henne også en liten avskjedspresang i form av livsviktige antistoffer nå de siste månedene.

Antistoffer er stoffer som bekjemper sykdommer. De sykdommene du selv har hatt, som for eksempel vannkopper, meslinger og influensa, er du immun mot fordi du har produsert antistoffer mot dem. Antistoffene som du har produsert går over fra ditt blod til morkaken, og overføres på den måten til barnet ditt.

Noen av stoffene kan også komme direkte over i fostervannet, og drikkes av barnet. Alt er til beste for barnet. Denne beskyttelsen er god, men ikke perfekt, og den vil vare i omtrent 6 mnd. Morkaken har også et ord med i laget når tiden for fødsel fastsettes. Som du ser, henger alt fint sammen.

Jeg håper du stoler på kroppen din! Husk at den ikke vil svikte deg. Forskning viser at det beste og minst risikofylte for deg er å komme i fødsel på naturlig vis. La derfor kroppen din bruke den tiden den trenger. Du har ventet i 9 måneder. Pøv å belage deg på at det kan gå enda en uke, eller tre.

Hvordan vil du samle krefter til den store dagen? Det kan være fornuftig å gjøre bevisste valg. Det er mange som har erfart at de timene de sløvet foran en dårlig nattkino, heller burde vært brukt til å sove. Høres det kjedelig ut? Riene starter ofte på natten. Hvilken natt vet ingen. Har du sovet dårlig en natt, kan det være lurt å ta en liten hvil i løpet av neste dag. Du har ingen garanti forhvordan neste natt vil bli. Akkurat slik, "uten kontroll", blir livet med et lite barn - i mange år fremover.

TIL FAR: Barnesikring

Du tror kanskje at alle former for barnesikring er noe du ikke trenger å tenke på før etter at barnet er født, men det er ikke tilfelle. Allerede hjem fra barselavdelingen skal barnet sikres i bil, og i hjemmet finnes en rekke ulykkesfeller som barnet kommer til å utforske før du vet ordet av det. Stikkontakter, bordkanter, komfyr og trapper er vanlige sikkerhetsfeller som i verste fall kan komme til å skade barnet ditt. Det finnes ingen unnskyldning for å ikke hindre at det skjer.

Først og fremst bør du tenke på bilen. Det viktigste er et solid, sikkert og godt barnesete, og det er ikke likegyldig hvilket sete du kjøper. Faktum er at det heller ikke er likegyldig hvilken vei barnet sitter. Et barn bør sitte bakovervendt i bilen helt til han eller hun er fire år. Forskning viser at muligheten for at barnet skal komme uskadd fra en trafikkulykke i bil er langt større dersom barnet sitter bakovervendt og setet er solid og godt sikret. Det koster kanskje noen kroner mer, men en billigere livsforsikring vil du aldri få for barnet ditt.

De fleste vet at det er i hjemmet de fleste ulykkene skjer. Barn er ikke noe unntak. Da kan det være like greit å sikre ulykkespunktene først som sist. Spisse bordkanter, varme plater og ovner, stikkontakter, elektriske apparater, hyller som kan velte, vinduer som enkelt kan åpnes, og trapper som man kan falle ned, er alle potensielle ulykkessteder. Det er bare å ta dem for seg en etter en og sørge for at det meste er sikret og klart før barnet er på plass i hjemmet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig med du.. ikke bare det heller men jeg har reagert flere ganger på at de absolutt skal ha med de greiene til far når det finnes så mange alenemødre i verden!!!

dele frustrasjon med det samme jeg.. ungen min kommer visstnok til å bli plaga for livet pga mine bilder på hjemmesiden min, det kommer fra ett tomhjerna rumpetroll på ung og gravid som dro det inn midt i en diskusjon om planlagt graviditet osv... åååh at de "bomull er alt jeg har mellom ørene" jentene alltid skal dra inn noen stakkars bilder når man skal diskutere noe:(

Signerer på hormoner og dårlig dag..

gjort noe koselig i kveld da?

Skrevet

Jepp, ville sende inn klage, men fant ikke ut hvordan man gjorde d!:P

om eg har gjort nåkka koseli i kveld.. chatta me deg på msn!:)

Skrevet

jepp:)

hihi *fniise* hvor mange is har du spist nå? syv hær:D hehe:)

Skrevet

He,he godt dere har hverandre da... i en verden med fordømmelse og nok å sutre over. Må si at jeg synes det er koslig med til far jeg da... sambo pleier alltid å lese det. gjør at han føler seg som en del av svangerskapet. Tror dessverre ikke verden kan tilrettelegges slik at ingen ømfintlige sjeler føler at man tråkker dem på tærne... Det som er koslig for noen provoserer andre...

I en slik verden kan man aldri si f.eks:

1) jeg er gravid (smilll). pga de som har prøvd lenge og som blir lei seg..

2)Herregud, nå går jeg og henger meg snart(pga de som er sterkt kristne, eller de som har opp levd at en som stod dem nær har hengt seg...)

3) Jeg har det så koslig med typen(pga de single som savner noen...)

4) eller si: er du helt gæren i huet eller? (kanskje vedkommende er mentalt syk...eller har en nær som er det)

5) eller hi,hi lever på is jeg (fordi kanskje noen som sliter med eksteremt overvekt og lav forbrenning. Som er på streng diett skulle høre det...)

og lista kan bli veldig laaaaang...

Dessutten dere har vel valgt hvem dere hadde sex med og ble gravide med... tror dessverre ikke dere kan regne med å bli sydd silkeputer under armene på... Selvom jeg har forståelse for at det kan være tøft å være alene med et svangerskap.

Skrevet

Du har jo tydeligvis missforstått hele poenget mitt.

Forvente absolutt ikke å få sydd silkeputer under armene, og de eksemplene dine er jo tatt helt ut av sammenheng, av d eg meine.

D eg meinte va at d var så delt opp i va hvilket kjønn skulle gjøre.

Forvente ikkje at d bare skal stå mor eller slikt.

Men synes at på en side der d faktisk handler om graviditet, så burde de tilrette legge d litt mer for alle slags type graviditeter, og ikke bare den *ideele* typen graviditet.

D e trossalt over 40%av alle ekteskap og nesten 85% av alle forhold som går i dass, så sjansen for at man enten er alenemor, eller blir d er forholdsvis stor, og i tillegg så er d jo de som blir uplanlagte gravidie og som ikke har type, også e d di damene som drar til utlandet for å bli kunstig befrukta, slik at de får oppleve hvordan d er å bli mor.

Også e d de homofile/lesbiske som kanskje venter et barn.

Synes da at en slik side låse fast *morsroller* og *farsroller* alt for masse. Og på en gammeldags måte.

Hvorfor kan d f.eks ikke stå til den *kommende familie*

Eller *til den nybakte familien* f.eks.

Så d e ikkje d at eg forvente å bli sydd silkepunter under armene, eg e bare ikke så veldi *trangsynt* som d du tydeligvis er, blir feil å bare inkludere *stereotypen*

Bim har jo gjort d på en utruli fantastisk måte *tommelene opp;)*

Og til de kommentarene dine overfor i anngående d med is og overvekt

Eg Hadde aldri gått inn i et rom der d va 40% overvektige og skryt av at eg levde så usunt og holdt figuren min;)

Hadde heller ikke gått inn på en konferanse med fult av par der den ene delen av paret slet me dårlig sædkvalitet/ dårlige egg, og blottet graviditetn min.

(bare for å sette på spissen omfanget her;)

Skrevet

Ja eg glemte nån fleire eksempel.

Tenke hvis far sitter i rullestol, eller ikke kan gjøre så masse pratisk arbeid av andre grunner, da blir d også *feil* å skrive slik som d står der oppe...

Skrevet

Det har ikke svidd deg at kanskje mor ikke orker og sitte på alle fire og skru på barnesikringer da??

Hvis man har en mann i huset og man er nærme fødsel?? Nei da hadde søren ikke jeg giddi og krypi rundt her og satt på barnesikring.

Du må ikke være så overfølsom og ta deg nær a sånne små bagateller.

Det idielle ER at mor og far er sammen, selv om det i mange tilfeller desverre ikke er sånn. Men er jo det som er det beste for alle parter, både for barnet og for mor og far selv.

Jeg tror ikke jeg hadde taklet og være alenemor med en unge. Det er så utrolig slitsom, at jeg er VELDIG glad for at jeghar mannen min til og hjelpe til.

Skrevet

vi alenemødre skrur selv vi:) *proud of it 2* :)

Skrevet

Jo seff har eg tenkt på d, og eg får hjelp av venner og familie til de tyngste løftene og de største tingene som må skrues sammen

Du frostår tydligvis ikke poenget mitt!

Poenget mitt e at dem låse så utruli masse kem som skal gjøre ka når dem skriv *Mor gjør ditt* Far gjør datt*

Og at de er svært lite inkluderene til de familiene som ikke er av stereotypen, og d e en god del av de, synes rett å slett at d er trangsynt!

Og vi e heilt eni når d gjeld at d beste for et barn er at d har en mor og far som er glade i hverandre og som bor sammen, d e d idelle, og d beste. D meine vi alle sammen!

Har aldri sagt noe annet!

Men d er idiotisk å ignorere de familiene der d ikke er mulighet for å ha slik, og som faktisk ikke er av idelle typen, selvom den *ideele* typen e d beste, så e d jo utruli naivt og teit av samfunnet å ignorere alle de andre typene!

For mitt barn er d best at far og mor ikke bor ilag, for vi er ikke gla i hverandre, eg gjorde d slutt me barnefaren fordi d var d beste for mitt barn. Vi kunne ikke tilby barnet vårt en mor og en far som bor ilag, og som er gla i hverandre. men vi kan tilby barnet mitt et hjem uten krangel, og d er da bedre enn et hjem fylt me krangel.

Dessuten så synes eg at d e utruli naivt å bli mor uten å ha tenkt på den muligheten at man kan bli alenemor, når d faktisk er 40% sjanse at man kan bli d.

Da stikk man bare hodet ned i sanden og ikke vil innse realitetn.

Skulle jo seff ønske at eg hadde en mann som va gla i meg, som eg kunne dele alt me, men d e ikkje tilfelle åg da må man legge tell rette for ka som e realitetn:)

Har d kjempe flott som framtidig alenemor, og eg trur at d blir å gå kjempe bra, har d mye bedre no enn eg hadde d i d forholdet med barnefaren:)

Lykke til videre me graviditetn, også får vi håpe at du aldri blir alenemor, siden d tydligvis er noe av d verste som kan skje for deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...