Prinsesse Sophia Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Hei dere Etter besøk hos gynekologen, har vi nå bestemt at jeg skal igjennom en kikkhullsoprasjon. Gruer meg litt men er glad for at det skjer noe. Er det noen som kan fortelle meg litt om hva dette innebærer? smerte ? noen som ble gravid etter dette? Håper at noen har tid til å svare meg
babyT Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Hei :-) Jeg var gjennom laparoskopi 25. april i år. Grua meg også masse på forhånd, men det gikk ganske bra. Du må faste fra midnatt kvelden før operasjonen. På sykehuset får du utdelt nattskjorte som du tar på før operasjonen. Før du skal inn til operasjonen får du et glass vann, smertestillende og en pille med noe beroligende middel. Så kommer de og setter venoflon. Du blir så trilla inn på operasjonsstua og lagt på operasjonsbordet før du får narkosen. Så legger de føttene i GU-bøyler, lager noen snå snitt i magen og pumper gass inn i bukhulen. En "klype" festes også på livmortappen slik at de kan bevege på livmora underveis. Hele operasjonen går ganske raskt, og du triller på oppvåkningen etterpå. Jeg hadde ganske vondt i magen da jeg våkna, men fikk smertestillende. Magen var ganske øm de første dagene, så jeg gikk som ei gammel kjerring. Du må også regne med at det kommer til å ta ei ukes tid før gassen er ute av kroppen. Mens den fortsatt ver i kroppen synes jeg det var ubehagelig å stå oppreist for lenge om gangen. Gassen steg da oppover i kroppen og gjorde at det var vondt i skuldrene. Blødde også fra livmortappen noen dager etter operasjonen, noe som er helt normalt. Sårene har grodd fint. Har tre små arr. To av dem under trusekanten, det siste rett under navlen. Ønsker deg lykke til! Det kommer til å gå helt fint! Klem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå