Gå til innhold

Hvordan få tid til pottetrening??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har jenta vår (snart 2,5) i barnehage på fulltid. Vi kommer hjem ca. 16.30 og hun legger seg ca 19-19.30. NÅR skal man da drive pottetrening? Vi forsøker litt etter middag og ellers når det måtte passe, men føler det ikke blir skikkelig gjennomført. Hun virker veldig klar for det selv, gir i hvert fall beskjed rett etter (!) at hun har bæsja.

Regner med vi har nokså vanlig timeplan, så hva gjør andre?? Jeg syns liksom ikke vi klarer å få rutine på det. Hjelp meg de som kan!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skal vi ta det i ferien. Det er jo slik at alle barnehagebarn må ha tre sammenhengende uker ferie. Vi øver oss litt nå - og tar det mer bestemt i ferien.

Skrevet

Vi snakker med barnehagen slik at vi kan samkjøre det. Vi setter henne på do om morgenen når hun står opp, etter middag og før hun legger seg hvis hun ikke sier ifra om noe selv. Vi spør ganske ofte om hun skal tisse når hun er hjemme. Regner med å holde på sån en stund.

Skrevet

Første triks vil vel være å sette henne på do etter hvert måltid og evt en liten stund etter stort konsum av drikke, også når en står opp og før en legger seg.

Spør henne også om hun vil slutte med bleie, kjøp inn noen kule truser (hun kan kanskje få plukke ut?) som kan være motivasjon.

Min sønn går enda og gnåler om supermann-bokseren sin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...