Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er nok vanlig å få det igjen og gjerne enda verre i 2. svangerskap. Det erfarer jeg bittert selv! Er også i uke 13 og det gjør dritvondt, spesielt hvis jeg sitter lenge eller går i mer enn 10 minutter. Føles som noen er iferd med å kløyve meg i 2 mellom bena...

Hadde du noen form for behandling i forrige svangerskap? Det hadde ikke jeg og jeg vurderer å skaffe meg time til fysioterapi snart...

Hei igjen og takk for svar.

Sist jeg hadde bekkenløsning brukte jeg Naprapat.

Tok bare en behandling og det virket. Når jeg ser tilbake på det kan det også ha sammenheng med at mange på blir bedre uansett på slutten.

Denne gangen tror jeg at jeg kanskje prover fysioterapaut i tillegg og basseng. Rett og seltt for å holde bevegeligheten ved like. Ble helt passiv sist og stiv.

Man kan gå på helsestudio og få noen øvelser med apparater som styrker rygg og mage, det skal visstnok hjelpe. Og øvelser fra fysioterapeut.

Min fysioterapeut som har vært mye borti bekkenløsning sier at noen får det igjen i neste svangerskap, andre ikke. Det er ikke noen fast regel for at det alltid blir verre neste gang m.a.o. (Jeg ønsker i alle fall å tro det).

Jeg anbefaler å lese litt om emnet, det finnes bøker osv. Det er lurt å ha litt kunnskap og kanskje prøve å forebygge hvis man kan. Det er jo ikke sikkert det hjelper, men for noen tror jeg det gjør det. Da har man i alle fall gjort det man kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...