Gå til innhold

Er det noen som savner sushi?

Anbefalte innlegg

Vel, det gjør jeg ;-) Men det er ikke det dette handler om egentlig. Jeg har som dere andre her inne plager med kvalme oppkast og brekkninger. Og nå har jeg funnet resepten på en tilnærmet lik oppkastfri-dag!!! Syltet ingefær (her er det sushi kommer inn), dette passer selvfølgelig beste for dem som liker dette til vanlig også. Jeg spiser nok nesten et halv glass til daglig, en god klype med et par timers mellomrom. Dette har hjulpet meg veldig, og skulle mene det er verdt å prøve. Skal tro om man kan overdose på ingefær... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9288505-er-det-noen-som-savner-sushi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan spise sushi selv om man er gravid. Jeg var utrolig lettet over å høre det fra min akupunktør som nettopp har født selv.

MEN man MÅ fryse ned fisken ett døgn først og så tine den opp igjen. nedfrysingen tar knekken på de bakteriene som kan være farlige for gravide.

Deli DeLuca tiner oppsine brett med sushi (sjekk om det stemmer at de har vært fryst først), men det er jo ikke verdens beste biter.

Det blir best om man fryser ned litt laks eller annen type fisk selv, lager litt sushi-ris og sper på med en klype syltet ingefær på glass og litt wasabi. nammm...

Nedfrysningsprinsippet gjelder også for spekemat og parmaskinke.

• 2 måneder senere...

JA, jeg savner sushi!! Men nå skal jeg ta meg en tur til byen for et etterlengtet måltid.. Men det er vel enkelte sorter man ikke skal spise uansett?? Slik som tunfisk pga kvikksølvmengde? Noen annet på sushi-menyen jeg ikke kan spise (kamskjell, kveite, torsk)??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...