Gå til innhold

Når begynte deres å gå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok de første skrittene når hun var 8.5 mnd, men gikk ikke sånn ordentlig før hun var 10 mnd. Med ordentlig mener jeg at hun KUN gikk og ikke trengte å holde seg i noe eller noen :). Tror din er ganske normal i grunn jeg, Gjennomsnittet er vel litt over et år tror jeg..

Skrevet

11 mnd. da gikk hun plutselig 30 skritt på en gang. uten forvarsel :)

Skrevet

Jente nr 1 da hun var 14 1/2 mnd. Jente nr 2 da hun var 12 1/2 mnd.

Skrevet

Guten vår var 14 mnd + eit par dagar. I løpet av eit par veker hadde han stort sett slutta å krype.

Gjennomsnittet er 14-15 mnd, men normalområdet er 12 - 18 mnd. FØR 12 mnd er tidleg, ETTER 18 mnd er seint. Ein får gjerne ein time til fysioterapeut dersom ungen ikkje går ved 18 mnd, for å utelukke at det er noko gale.

Skrevet

14 mnd og går bare hvis hun har noe å holde i. Oss eller en bordkant eller noe sånt. Tør ikke å slippe og gå på egenhånd. Men vi stresser ikke ;o)

Skrevet

Min begynte å gå dagen etter 1 års dagen..

Men gikk ikke stødig og godt før et par-tre uker etter det.

Skrevet

Har hørt gjennomsnittet er 15mnd jeg. Men mulig det er 13 som ei sier over meg. Jenta mi gikk da hun var like over 1år og gutten min var 11mnd

Skrevet

Fra 3 skritt alene da han var 1 år, til å gå mer enn han krabber nå når han er 13 mnd. Vet ikke helt når vi skal si han begynte å gå.

Skrevet

14 mnd på gutten vår. Og da var det rett over fra krabbing til gåing. Ingen mellomfase her nei! fordelen med å gå 'sent' er jo at de ikke faller og slår seg så mye for de er mye stødigere med en gang!

Skrevet

Noen uker før 1-års dagen begynte hun endelig å gå:-) Vi har ventet og vente, for hun har reist seg opp og stått stødig ganske lenge. Har bare ikke vært interessert i å bevege beina.... Nå vil hun bare gå hele tida hjemme (1 år + 1,5 uke), men er vi på besøk, eller det er mange ukjente, krabber hun siden det sannsynligvis er det tryggeste:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...