Gå til innhold

Framfall av livmor/ skjedevegg, eller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ikke spesielt hyggelig tema dette, men vondt så jeg lurte på om det var andre som har det sånn. I morgen ringer jeg legen min for dette er ekkelt. Særlig når jeg sitter på hardt underlag, på huk eller toalettet, buler skjeden ut. Det har nå kommet klumper som er blålige rundt skjedeåpningen. Det er en stikkende og sviende følelse. Det har kommet gradvis.....

Noen som vet noe om dette under graviditet?? Vil en fødsel ødelegge alt, eller vil det ordne seg etterpå?

Er 34+ 3, så jeg syns det er litt skummelt og veldig lenge til termin med et slikt problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det du beskriver trenger ikke være fremfall av skjeden/livmor, men kan være så enkelt som åreknuter (varicer). Dette er utvidelse av venene i underlivet som kan sees som blåaktige klumper. Det er relativt vanlig under en graviditet når det blir et stort trykk i bekkenet. Det går tilbake av seg selv etter fødsel.

Hvis det er fremfall av skjede/livmor/urinrør så vil nok det oppleves mer som et nedpress og du kan på en måte "dytte" det inn igjen. Det er heller ikke typisk med de blå klumpene som du beskriver. Et fremfall krever også at du har født tidligere og at bekkenbunnen er svak. Men be legen din ta en titt på det så får du raskt avklart hva det er slik at du slipper å bekymre deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...