Dagros med gutt Skrevet 13. mai 2007 #1 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei! Jeg har en liten gutt som nå er 14 mnd. Jeg begynte å jobbe igjen for ca 2 mnd siden. Mens jeg hadde vært ute i permisjon hadde det foregått en del på jobb, og omstillingen der var vanskelig å godta nåe jeg begynte på igjen. Spesielt etter som jeg brukte de tre siste mnd i permisjonen til å "kjempe " for min egen jobb. (lang histoie her, men det var omtrent "bortorganisering" av min stilling). Uansett: Etter at jeg begynte på igjen har det vært mye problmer på jobb, og jeg har hele tiden tenkt at det er fordi det er ny leder, og det har vært omorganisering i mellomtiden. Hele tiden føler jeg at jeg må "ta i litt ekstra", og at ingenting blir bra nok, hverken av meg eller andre. Arbeidsmiljøet opplver jeg som elendig, noe jeg får støtte i hos mange. MEN: jeg opplver at alt er et ork hjemme også! Jeg kjefter og smeller, og her heletiden sliten. Jeg får liksom ikke ryddet nok, og synest alt er ekstremt rortete, og ingen gjør sine oppgaver skikkelig nok, utenom meg... Jeg er så sliten!!!!!!!!!!!!!! Men; kan dette være fødselsdepresjon? Det er jo lenge siden jeg fødte. Jeg var hos legen før jeg begynte på jobb også, for jeg var sliten allerede da. Blodprøver viste lavt folsyrenivå, noe legen sa kunne være en fornuftig forklaring. Men jeg blir jo bare mer og mer sliten! Jeg ligger våken og tenker, det bare durer i meg. Jeg prøver hele tiden å komme problemer i forkjøpet. Noen som kan si noen ord? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9286952-kan-det-v%C3%A6re-f%C3%B8dselsdepresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Under Skrevet 13. mai 2007 #2 Del Skrevet 13. mai 2007 Se Miss 83 sitt svar 10.mai, her har jeg skrevet litt om mine opplevelser, blant annet noe om det du kanskje opplever. Uansett - overgangen fra hjemmeværende mor til arbeidslivet kan være veldig tøft for mange i seg selv, også uten depresjoner. Kanskje du skal tenke litt på hvordan du har opplevd barseltiden også, hadde du det bra med deg selv da? Synes du da det er sannsynelig at det er fødseldepresjon? Kanskje det hele bare er relatert til arbeidssituasjonen som virker å ha vært og er spent, men gi depressiv reaksjon? Jeg selv hadde mange av følelsene dine over som gjorde at jeg gikk til lege og fikk diagnosen "fødselsdepresjon". Hadde det egentlig godt på jobb, men mine personlige vansker gjorde jobben vanskelig. Jeg har for noen år siden hatt 4 ukers fravær pga jobbrelaterte ting, da var jeg skikkelig "hurpe" på hjemmebane - det kokte hele tiden. Mye sint. Rydding ble en strategi for å holde hodet over vannet. Samme hvor mye jeg gjorde hjemme på den tiden var jeg utilfredshet. Til slutt sa mannen min at dette ikke var til å leve med og at burde ta meg en pause. Benyttet meg også at psykolog den gangen, som satte fokus på mine reaksjoner i jobblivet. Godt å få skilt mellom mitt ansvar, hva jeg kan påvirke og andres ansvar.... Håper dette var litt nyttig for deg i alle fall. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9286952-kan-det-v%C3%A6re-f%C3%B8dselsdepresjon/#findComment-9288238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå