Gå til innhold

lurer på om jeg kan få planlagt ks neste gang..

Anbefalte innlegg

Heisann dere her inne!

Lurer på om jeg kan "kreve" ks ved neste fødsel.. 1 gang skulle jeg ha vanlig fødsel, men ble lagt inn pga svangerskapsforgiftning noen dager før termin. fikk gele kur to ganger og det starta rier , men det gikk over etter 1,5 døgn. 2 dagen tok de forstervannet og ble satt på drypp..fikk rier igjen og kjente at ungen pressa mot bekkenet. bein mor bein.. prøvde å si det, men nei da JM sa at ungen lå så langt nede og at dette gikk så fint, men jeg hadde bange anelser og fortalte om farmora mi og 3 tanter som hadde hatt det samme og til slutt måtte ta keisersnitt... etter hele dagen og kvelden ble det etter mye om og men keisersnitt, da var jeg så sliten at jeg ikke hadde orka å presse ut noe. gutten kom og var fin og velskapt, men hadde faktisk merke etter bekkenet i hodet.

Hva tror dere?

Fortsetter under...

Folk har i alle fall fått keisersnitt for "mindre" grunner enn din.

"Gode" grunner for å be om keisersnitt er f.eks setefødsel eller vanskelig første fødsel. I tillegg får mange innvilget keisersnitt for f.eks fødselsangst. Dette gjelder også for førstegangsfødende.

Husk at ingen kan tvinge deg til noe du ikke vil. Om du virkelig VIL ha keisersnitt FÅR du keisersnitt.

Det mest avgjørende er egentlig holdningen til sykehuset i utgangspunktet. Sykehus som Rikshospitalet, Ullevål og St. Olavs innvilger keisersnitt til de kvinnene som ønsker det, mens Haukeland f.eks er kjent for å nekte nesten alle.

Når du blir gravid igjen kan du ringe fødestedet ditt og be om "Samtale om fødselsmetode". Du må gjerne på en samtale med jordmor først, så en samtale med lege som er den som innvilger keisersnitt. På denne samtalen går de gjerne gjennom din første fødsel og snakker om hvorfor du ønsker keisersnitt.

Lurer du på noe mer kan det være kjekt å lese tråden "ALT DU LURER PÅ OM KEISERSNITT", der du finner svar på mange vanlige spørsmål rundt planlagte keisersnitt.

Ønsker deg lykke til med neste graviditet og fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...