Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Riksen i dag og skulle sette inn egg. Ble tatt litt på sengen da de spurte om jeg ville sette inn 2 firedelte egg. Av 13 befruktede egg hadde 2 stk delt seg i fire, resten var ikke noe å samle på. Pga nye kriterier for nedfrysing av egg(ble vi fortalt) sa de at hvis vi valgte kun ett egg ville de kaste det andre(var ikke 100%). Vi valgte da å sette inn begge. Har noen andre erfaring med å sette inn 2 firedelte egg?

Marianne72

Skrevet

Jeg har ikke lange erfaringen, men jeg fikk satt inn ett 4-delt og et 3-delt egg 9/5. Det 3-delte egget var ingen kandidat for frys, så det ble litt sånn; vi setter det inn eller kaster det. Hadde jeg fått tilbudet om 5 egg, hadde jeg sikkert sagt ja til det også. Man er jo så motivert når man ligger i denne stolen...

Er man under 35 år setter man inn ett egg om gangen, i alle fall de to første forsøkene, men muligens to det siste forsøket. Dette gjelder for det offentlige.

De private klinikkene setter nesten alltid inn to egg, visstnok også for å høyne sin suksessrate.

Jeg kan godt tenke meg tvillinger, og tenkte liksom at om ett egg fester seg, så gjør vel begge det? Men så sa min akupunktør at først skal det bli en graviditet (40%sjanse på Ullevål per innsetting), og etterpå er sjansene bare 20% for at det blir to. To egg høyner sjansene med graviditet med bare 10-15 %. Man skulle liksom tro at sjansene doblet seg..?

Du tilhører forresten den eksklusive klubben av de som er rugere fra uke 19 (se startsiden av dette forumet) velkommen skal du være:-)

Lykke til med dine to firedelte;-)

Skrevet

Jeg har fått tilbake 2 egg ved alle mine forsøk fordi kvaliteten ikke har vært god nok for frys. Tror ikke Riksen er så strenge med 2 egg lengre.

Lykke til med rugingen!

Skrevet

Takk for lykkeønskningene!

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet. Tiden går så fryktelig sakte. Jeg opplever at rugetiden er den værste perioden av hele forsøket. Det er jo helt uutholdelig så sakte tiden går.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...