Enemor68 Skrevet 13. mai 2007 #1 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei! Jeg er ny her, men har lest endel i debattene her de siste ukene. Er i ferd med å bestemme meg endelig for å prøve å få barn ved hjelp av Stork, etter å ha tenkt alvorlig på det siden i fjor. Prøver å finne ut mest mulig, og noe av informasjonen jeg har fått er jeg ikke sikker på om jeg forstår riktig. Har fått informasjon fra Stork, gjort unna lege- og gynekolog-besøk, og skal til samtale på Stork om et par uker. Jeg ser for meg at jeg vil gjøre første forsøk i juni, og tenker helst å bruke åpen donor sånn at barnet kan få noe informasjon om donor seinere hvis barnet skulle ønske det. Det jeg nå lurer på er om det er sånn at man må reservere/kjøpe mange doser med en gang hvis man skal ha åpen donor, eller om man kan reservere noen få doser om gangen. Blir det dyrere hvis man bestiller bare noen få hver gang, eller er transportutgiften per dose sånn at det ikke gjør noen forskjell? Og må man bestille/kjøpe dosene lang tid før inseminasjon? Jeg forstår informasjonen fra Stork slik at de kanskje kan kjøpe tilbake doser hvis man ikke trenger alle, men at de ikke garanterer det. Og da blir jeg jo litt redd for å kjøpe mange doser og så finne ut at jeg ikke trenger alle enten fordi jeg er så heldig å bli gravid fort, eller fordi jeg av en eller annen grunn finner ut at jeg ikke orker så mange forsøk som jeg har tenkt nå før jeg setter igang. Lurer også på om dosene man kjøper vil være fra en donor eller flere, for jeg ser at noen skriver om å prøve en annen donor hvis det ikke lykkes etter flere forsøk med en, og da er det kanskje risikabelt å satse alt på ett kort ved å kjøpe mange fra en donor. Og samtidig tenker jeg at hvis jeg skulle være så heldig å få dette til, og alt går både fort og greit, ville jeg vurdere å reservere mer fra den samme donoren for å prøve å lage barn nummer 2 om et par år. For selv om det kan bli mer enn nok med ett barn hvis jeg forblir enslig så ville jeg aller helst prøve å gi barnet et søsken som det ville ha mest mulig (genetisk) felles med også. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9286026-om-reservering-av-%C3%A5pen-donor-p%C3%A5-stork/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå