monlimamma til 3 vakre jenter Skrevet 13. mai 2007 #1 Del Skrevet 13. mai 2007 12. mai kl.00.35, 3 dager på overtid, bravåknet jeg av at vannet gikk, dvs deler av vannet (vannet har blitt tatt med de to andre, så jeg trodde alt var gått). Ringte føden som ba meg komme inn kl.08 siden jeg ikke hadde fått rier. La meg ned igjen for å sove, men etter en snau time fikk jeg svake menssmerter som gikk bak til korsryggen, 5-10 minutter mellom. Dette kjente jeg igjen fra de to andre fødslene, og jeg skjønte at ting var igang. Sto opp igjen for å ringe føden og skjønte fort at ikke alt vannet var gått allikevel :-) Kl.01.30 ringte vi barnevakten og ba han om å komme, og kl.02.15 var vi på sykehuset. Riene kom da med 5-7 minutters mellomrom. Ble undersøkt kl.02.30, hadde da 2 cm åpning. Fikk en akupunkturnål i panna for å slappe av. Det viste seg at hodet ikke var festet, noe jeg hadde fått beskjed om på de siste kontrollene at det var.. Måtte derfor ligge i sengen siden det da er mulig (mikroskopisk sjanse, men allikevel) at navlestrengen legger seg i klem rundt halsen. Riene ble sterkere og sterkere, nå med 3-5 minutters mellomrom. Kl. 03.10 ble jeg flyttet over i badekar, her satt jeg på knærne og hang over kanten under riene, mens mannen min masserte korsryggen. Kl.03.50 hadde jeg 5,5 cm åpning. Fikk to akupunkturnåler i korsryggen som hjalp veldig. 20 minutter senere var åpningen 8,5 cm, og etter nok 20 minutter var åpningen stor nok til at jeg kunne presse. Jeg la meg på ryggen i badekaret, med bare hodet over vann. På første pressrie kom hodet ut, og på neste pressrie kom resten av kroppen. Hun ble født kl.04.32, snaue 4 timer etter at jeg våknet av vannavgangen. Helt utrolig! Jeg er overbevist om at modningsakupunktur i uke 38, 39 og på termindagen, samt full dose bringebærblad-kaplser de to siste ukene gjorde at fødselen gikk så greit. Hun var 4290g og jeg hadde ikke så mye som en liten rift... Kom hjem i formiddag etter et drøyt døgn på sykehuset. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9285755-jeg-har-f%C3%B8dt-en-fantastisk-3-gangsf%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia_I Skrevet 13. mai 2007 #2 Del Skrevet 13. mai 2007 Gratulerer så mye!! Høres ut som en fin fødsel. Håper også at modningsakupunktur hjelper.. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9285755-jeg-har-f%C3%B8dt-en-fantastisk-3-gangsf%C3%B8dsel/#findComment-9290077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå