Gå til innhold

Stemningsrapport fra litt over halvveis... Hvordan har dere det?

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere det sånn litt over halvveis i svangersskapet? Er livet ok? noen som vil gi en statusrapport?

Jeg har hatt et reltivt greit svangerskap hittil, ikke så mange vondter og plager:-) Men med svangerskap nr. to er det ikke tid til å dyrke svangerskapet og lytte til kroppen. Heldigvis er småen i magen nå i stand til å "si ifra" om sin tilstedeværelse med stadige spark.

Men jobb og poden på snart tre tar det meste av fokus, så det har ikke blitt tid til å planlegge så mye for minstemanns ankomst. Vi har enda ikke begynt innkjøp, men jeg har begynt å strikke litt til han som kommer. Etterhvert får vi ta en gjennomgang av hva vi har, og hva vi må kjøpe.

Ellers går forberedelsene på å forberede den vordne storebror på hans nye status. Han er veldig opptatt av at han skal bli STOREbror, men om han virkelig innser hva som vil skje tviler jeg på. Storebror skal i tillegg ta mandlene 4 uker før termin, så jeg håper at det ikke blir fødsel før termin.

Det var en liten statusrapport fra meg:-)

Fortsetter under...

Jeg er ganske lei så tidlig.

begynte svangerskapet med oppkast i 3 mnd.

da jeg endelig ble bra så var jeg på jobb i 3 uker før blodtrykket falt.

bestiver veldig lett nå, og svimler for meg hele tiden.

går på kur fordi jeg ik klarer å legge på meg, tar bare av, dette er rene slanke kuren for meg.

Men bortsett fra det så har jeg det supert.

Magen vokser, og storebroren gleder seg mer og mer.

Har enda ik kjøpt noe, har vært dårlig, samtidlig som jeg syntes det er litt tidlig.

vel det var status fra meg

Har endelig fått mage!!

Mitt svangerskap har så langt vært veldig lett, har ikke vært kvalm en gang.

Kjenner masse liv, og på UL har alt vist seg å være fint, flott og normalt.

Prøver å overtale den kommende far til å bruke mange tusen kroner på barnevogn, det er vell det største problemet hittil i svangerskapet....

Har bare gått opp to tre kilo, men magen vokser jo, så det er ikke noe å bekymre seg over.

Klør litt vell mye, men en god fuktighetskrem ser ut til å hjelpe.

Egentlig et lett svangerskap så langt...mitt første! veldig trett første 3 mnd, men ikke kvalm heldigvis!! skal ikke klage...har hatt litt vondt i korsrygg og haleben, men må tenke mer på arb.stillinger og ikke belaste for mye på jobb...så går det nok bra!

Hadde vondt nedover ene foten fra lysken en ukes tid, jordmor sa det var babyen som trykket på isijas-nerven...men det er også passert!:) så har et fint svangerskap, skal trene etter form og kose meg videre..

Lagt på meg 5 kg, passe det! halvt kilo siste 6 ukene...

eg vil bare si at eg har et fantastisk liv';)

magen er akkurat begynt å komme. babyen sparker;)

har en perfekt kjæreste.

på skolen så gjør eg det bra:) snart eksamen og skole slutt;) gleder meg enormt.

vi har ikke begynt å forberede oss ved å kjøpe inn ting.. men det tar vi om 3 uker når vi begge får penger;)

Jegmå helt ærlig si at jeg er temmelig lei.....

kvalm 24 t i døgnet siden 27 desember....

lagt på meg 13 kg på 5 måneder...

trett hele tiden he he he

begynner allerede med vann i kroppen så det tyder godt for sommeren ......

klarer rett og slett ikke glede meg over graviditeten......men men set poitiver er at det er en liten gutt... og alt så fint ut på UL....så gleder meg til å bli ferdig...

Annonse

Akk ja, får vel skrive litt her, selv om det kanskje ikke akkurat er oppløftende å lese,hehe.

Vært sykmldt hele svangerskapet hittil, unntagen 1 mnd tilsammen. Har vel vært gjennom de fleste svangerskapsplagene man kan få, mangler litt intens kløe og halsbrann i noen uker så er vel det dekket. Nå er statusen at bekkenløsningen blir litt og litt værre for hver uke, men går tålig greit selv om det tar litt tid noen kvelder og få sovne fra de verkende smertene. Sover ikke særlig bra om natta, fortsatt oppe opptil 5ganger hver natt på do og våkner stadig imellom dette igjen. Noen dager har jeg masse vann i kroppen og føler meg også der etter da.

Ellers så har jeg hele tiden hatt bekymringen om at den lille ikke skal komme. Jeg klarer stort sett å la vær å tenke på det, men da lar jeg også vær å tenke på at jeg har en liten en der, eller det er litt vanskelig å forklarer,men jeg bekymrer meg over om når jeg virkelig skal glede meg over å være gravid og virkelig skjønne at denne gangen skal det gå bra, tross i 3 ul og kjenner sparkene hele dagn lang:) Klarer ikke å knyte meg til den tanken og det plager meg da det nærmer seg sakte men sikkert fødsel. Tenk om jeg bruker tid også etter fødselen på dette????

Ellers så er jeg litt lei, og synes ikke tiden går særlig fort heller, men jeg gleder meg til september, samtidig som jeg gruer meg veldig pga det jeg skrev ovenfor. Trodde at ul og kjenne spark skulle sette igang de følelsutbruddene av glede, men klarer ikke kjenne på noe som helst av følelsne. Tenk å drive i 2 år å bli gravid etter en ma og en hærlig sønn på 5, og endelig klarer å bli gravid, så klarer jeg ikke å knytte meg til det pga at jeg liksom ikke tror helt på det likevel, selv om det var det største ønske vi hadde...det er vanskelig å takle om dagen.

Sånn da fikk jeg tømt meg for det, det var godt, takk takk, vet at jeg ville blitt knust om det skulle gå galt,men lar jo også vær å tenke på det også da...., sånn for sikkerhetsskyld.

Heisann..

Her Har vi d bra vettø...

Lite plager hittill...

Va kun sjukemeldt i 2 uker i beg. av svangerskapet, pga mye kvalme og trøtt... (slapp å kaste opp)

No har eg nett vært sjuk med feber og hoste.. (lite kjekt)

Jobber i barnehage så har nok blit smitta gjennom barna dr, sendte hjem 3 barn på en dag med feber sist uke...:(

Merker imunforsvaret ikkje er som d var før...

Ellers kjenner eg at d begynner å bli tungt å bøye sg allerede, og eg som har så liten mage ennå...:)

Blir veldig fort sliten og får vondt i korsryggen når eg har stått og gått ei stund..

Ellers er d helt topp og vær gravid med førstemann...

Har ikkje handlet så mye til den litte ennå, men d har vi nok av tid til...

litt under 4mnd igjen...

Blir nok av tid til dette i sommer...

Klem til alle som ikkje har d så bra, også til dere andre!:)

Ha ein fortsatt god dag/kveld...

Alt vel!!

..jeg har jo vært 'skikkelig' kvalm kun én dag under graviditeten..

Syntes selv det var forferdelig mens det stod på

-men gulpet ikke opp engang, så sååå ille kan det ikke ha vært! ;)

Utover det har jeg ikke hatt en eneste graviditetsrelatert plage!

Er 22 uker (menstermin) på vei og har gått opp nesten 5 kg, da..

Det er vel vekten jeg 'sliter' mest med

-har litt problemer med å innse at vekten skal opp-opp-opp!

Får heldigvis god støtte fra sambo der..! (*smask*)

Han drar på smilebåndet hver gang har ser mitt skrekkslagne

ansikt når jeg har vært på vekta..

Magen vokser, den lille sparker og jeg har det godt på både

jobb og skole!

Nå er det snart sydentur på gang (uka før St.Hans)

-gleder meg masse!

:)

Jeg har det supert. Koser meg med graviditeten. Har knapt nok merket jeg har vært gravid bortsett fra magen vokser og babyen sparker. Jobber 100 % og har enda ikke vært borte en dag fra jobben. Men vi fikk tatt oss ei ukes ferie til Syden (det kan absolutt anbefales.)

I forholdet har vi det topp, så jeg føler meg som verdens lykkeligste og heldigeste person.

Rapport herfra...

Har det stortsett greit, er sykem 100% pga bekkenløsning,

men nå har jeg vært hos fysiot og fått øvelser jeg kan gjøre det hjelper, men hun sa at jeg ikke kan forvente å bli bra før etter fødselen... MEn trening gjør at det ikke blir verre iallefall.

Det er godt å være hjemme også sliter med lite jern lager,

så egentlig uten å gjøre noe kan jeg føle meg helt pumpet. Dette tar på i løpet av dagen ellers går jeg frem og tilbake i bhg med jenta vår på 3år dette er en grei tur og trim.

Er i uke 25+3 i dag og liv i magen er det masse av så jeg koser meg selv med litt plager... livet er herlig med en baby i magen...

Huff må bare skrive at her om dagen leste jeg en døds annonse i avisen om død i mors liv etter 8mnd, den var ikke koselig å lese, men prøver å la vere å tenke så mye på det, heldigvis er det svært skjelden det skjer..

Nyt livet..

koselig å lese hvordan andre har det,

jeg klager ikke selv med litt plager...

Klem fra meg

Har hatt ett supert svangerskap til nå,22 uker i mårra. men fikk skikkelig vondt i går i hele baken,pluss "tannverk" nedover låra.. Hjelp om det er bekkenplager. Kjente ikke noe sånnt i forrige graviditet,så hadde liksom regnet med at det ikke skulle ramme meg.. huff,får håpe det ikke blir med. Jobber fortsatt som fullt som avløser i ku fjøs,å hadde håpet å fortsette en stund til. men kjenner jo at mer og mer begrenser seg. Så får se fremover om man bør vurdere en deltidssykemelding. Ellers sover jeg godt,spiser alt for godt.Lyst på mat hele dagen,blir aldri mett. Men har ikke lagt på meg mer enn kanskje 4 kg,så takker min aktive jobb hver dag for det. he he. mat er godt ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...