Nennan&Theo Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 Hei! Har følgt med en del her inne på barnevogndebatten og jeg trodde jeg var sikker på hva vi skulle for vogn. Hadde bestemt oss for Emmaljunga City Cross med softbag. Grunnen til dette er at vi bor i 5.etage uten heis og jeg er ikke så veldig sterk + at vi bor på st hanshaugen i oslo og det er en del oppover bakker der. Vi har dessuten ingen bil så det trenger jeg ikke å tenke på. På babyshop ble vi anbefalt en vogn med softbag ettersom de mente der at jeg ikke skulle orke opp alle trappene alene med noe annet. Men på babyshop har de ikke emmaljunga, så da gikk vi på Rudo (så dårlig service har jeg aldrig opplevd før.....!). På Rudo i ullevålsveien fikk vi altså ikke hjelp, så da ringte jeg til rudo på grønnland. Og der ble jeg anbefalt å kjøpe city bag isteden for softbag, pga at gutten kommer i slutten av juli og at det skulle bli ont om plass i mykbagen til vintern. Men sa jeg, den orker jeg i vært fall ikke bære opp og da må vognen stå nede i trapphuset med laken og alt (det liker jeg dårlig) og hvordan skal jeg få med gutten opp? Det vet jeg ikke svarte mannen på rudo - det er sånn det er å få barn!! Hva?? Er det mulig? Dessuten sa han at han ikke hvisste om han hadde mulighet å få tak i en vogn med det trekket vi ville ha... Så da ringte jeg en butikk i sverige! Damen der var kjempe hygglig og sa at man visst kunde bruke mykbagen hele året og hun ringte og fikk bestilt vognen samme dag med det trekket vi ville ha (java)!! Hun sa dessuten at city bagen ikke er anbefalt å bære runt på fordi den heller fremover når en går. Jeg ble kjempe fornøjd! Men nå lurer jeg på om det var riktig?? Er det vansklig til vintern med mykbag??? Dessuten så vil jeg ha pene laken og dyne i bagen - går det?? Beklager at det ble litt langt! Syns bare dette er så veldig vansklig....
Fikk maibaby06 Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 jeg har city cross og er kjempefornøyd med den vognen. Kjøpte den på rudo grønland, og var fornøyd med servicen der, så det var litt dårlig av dem å svare deg på den måten syns jeg! Ullevålsveien er jeg ikke fornøyd med (ang vogn). Jeg kjøpte min vogn når min gutt var 6mnd, så jeg skulle bare ha sportsdelen. Fra før hadde jeg teutonia med softbag, og var veldig fornøyd med det. Fikk barn i mai, og han lå i softbagen helt til jeg måtte begynne med lammepose. Da var han litt over 6 mnd (var nok litt trangt til han siste ukene....), og jeg la han i posen direkte i sportsdelen. Jeg syntes mykbag var veldig greit, kunne enkelt ta med bagen overalt, inn på cafe, på barselgruppe, opp trappene til venner etc. Min lå på en madrass i mykbagen med strech-laken og dyne oppå:-) når det ble kaldere lå han på bakdelen av lammeposen fortsatt med dyne oppå. Mange sier at mykbagen blir så liten, men den er ikke så mye mindre enn en bag (et par cm når det gjelder emmaljungas ord vogner). Dessuten kan man ta ut de harde delene fra bagen og bruke den som pose. Vil tro at ditt barn kan ligge i softbagen til godt over nyttår. Jeg tok av "lokket" på softbagen siste mnd, og brukte fottrekket til sportsdelen over istedet, ble litt rommeligere. Jeg tror ikke du blir å angre på valget. Den er lett og god å trille, samtidig som den svinger lett og er stødig. Jeg går også masse i bakker, og vi har heller ikke bil så da bør man ikke tenke på det:-) Lykke til m resten av sv.skapet og fødselen:-)
Nennan&Theo Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2007 Å tusen tusen takk for ditt svar!!! ;o) Det var akkurat det jeg ønsket å få høre!!! Ettersom jeg brukt så lang tid på å bestemme meg for vogn så ble jeg litt satt ut når han på rudo begynnte å si negative ting om softbagen... Da ble jeg veldig i tvil, men nå er jeg sikker - jeg gjorde riktig!!! Takk igjen!
*RutIetutt* Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Har ikke akkurat den softbagen, men Teutonia softbag - og brukte denne gjennom hele vinteren til gutten min i hvertfall. Det var ikke noe problem, og aldri problemer med plassen heller. Han brukte softbagen til han var ca 8 mnd...Hadde forresten pene laken og dyne i softbagen jeg;o) Ville heller hatt softbag enn hardbag for å si det sånn....syns det var veldig praktisk og lettvindt å bare bære med meg bagen + brukte den som "reiseseng" de første mnd. Tok liten plass å ta med seg i forhold til en evt hardbag... Sov Tobias i vognen og jeg skulle ha han inn var det bare å bære med seg softbagen i stede for å stresse med en svær hardbag eller hele vogna for den saks skyld.
Bægge dætern Skrevet 14. mai 2007 #5 Skrevet 14. mai 2007 med softbag kan du løfte den med deg med en hånd i ett håndgrep. med en hardbag må du bruke begge hender på hver side an vogna først, sette den ned for å bytte til bæregrep. den løsningen du har valgt blir mye mer praktisk til ditt bruk. tenk deg vinteren med sølete oppgang og poser/veske i den andre handa.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå