Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #1 Del Skrevet 13. mai 2007 Leser mye her.har selv tenkt å få planlagt keisersnitt..da jeg har født vaginalt engang.og det var en grusom fødsel da jeg er så lita og babyen var såååå stor.... og alt gikk velidg tregt da.og itillegg hadde jeg ei jordmor på NAMDAL SYKEHUS som nekta meg smertestillende der jeg lå halvsvima på gulve og viste ikke hva som skjedde.. og sa at vi kvinner er laga for og føde. Jeg er sikker på at jeg vil få innvigla keisersnitt da jeg kommer til og rettens vei hvis ikke!! MEn...ser det er mange som snakker om at de er redd for at musa blir ødelagt og at sexen ikke blir den samme.ante ikke at dette var grunn til og få keisersnitt???? Der nede er jo en plass som utrolig lett leger seg selv. jeg revna en hel del masse og ble klipt attpåtil. alt er som før. hadde litt ubehaglig småvondt ett par dager etterpå. men etter ett par uker nå man slutta og blød så var alt som normalt. Men så vet jeg også at noen blir det noe feil med. men trodde det var mer fordi leger eller jordmødre gjorde jobben sin dårlig.som det og bli dårlig sydd osv.det går ann og kreve og bli sydd av en gynokolog som kan jobben sin! Jeg mener på ingen måte og være provoserende.. Jeg bare vil forstå hvorfor en slik frykt kan komme til de som ikke har prøvd og føde.?? og mener heller ikke at vi er laga til og føde osv... det er mange ganger det går galt . og alle fødsler er ikke normale!Så mener ikke det er noe vi skal takle.mener de som sier slikt har vært heldig med fødselen og tror andre bare syter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9284954-hva-er-f%C3%B8dselsangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusyQ Skrevet 13. mai 2007 #2 Del Skrevet 13. mai 2007 Fødselsangst er nok for de aller fleste langt mer sammensatt enn at man er redd for å revne i underlivet. For mange kan sikkert det også være en faktor, men neppe eneste grunn. Klart man kan ha fødselsangst uten å ha prøvd å føde. (Man hører jo nok historier som din, og blir ikke akkurat mer beroliget av det ;-) ) For meg handler det rett og slett om at jeg ser fordeler og ulemper ved både vag. fødsel og KS, men at jeg summasummarum mener keisersnitt er det beste alternativet for meg. Er sikker på du får innvilget lett med din historie. Ønsker deg masse øykke til med neste fødsel :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9284954-hva-er-f%C3%B8dselsangst/#findComment-9285349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå