Gå til innhold

Ned i vekt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe, jeg har ikke vekt så jeg vet ikke! men tror heller jeg har gått opp, føler meg så oppblåst!

 

Men jeg vet at mamma gikk ned ganske mye når hun var gravid med alle 4 barna. Hun kastet opp så mye, og fikk ikke i seg mat i det hele tatt, og var innlagt på sykehus 6 uker i hvert svangerskap.

 

Er det noen grunn til at du har gått ned i vekt, og hvor mye har du gått ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke matlyst. Er en veldig sjokolade glad person, men bare synet av sjokolade gjør meg kvalm:( Har ikke gått ned mer enn 2 kg. Ellers er jeg ikke kvalm eller noe. bare litt mens-lignende smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns det blir et problem, kan det være lurt å snakke med legen din om det. vekttap er generelt et viktig tegn, og kan være greit å snakke med lege om.

Pass på å drikke nok, og så kan det være lurt å ta multivitaminer i tillegg til folat, slik at du får i deg nok vitaminer selv om du ikke spiser så mye.

Håper matlysten kommer tilbake snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som har gått ned i vekt, spesielt tidlig i svangerskapet. En venninne av meg veide det samme ved slutten av svangerskapet som ved starten, men hun var ganske overvektig før og slet med kvalme under hele svangerskapet.

 

På netbaby.no står det for uke 7 at det er like vanlig å gå ned et par kilo som å gå opp på det stadiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært litt småkvalm i svangerkskapet, men ikke kastet opp. Likevel har jeg gått ned (ca 1-2 kg). Føler meg oppblåst og stor, og har til tider lurt på om vekta er gal, hehe.... Men har hørt at flere går ned i vekt før de legger på seg. Tror ikke det er noe farlig egentlig.... du legger nok på deg mer i 2. trimester. Jeg er der snart så nå håper jeg at jeg ser litt (men bare litt) oppgang på vekta snart ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på om du er slank eller om du har litt ekstra. Men jeg har en kollega som gikk ned 14 kg under svangerskapet.... Og ungen kom til verden frisk og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned begge i starten av mine svangerskap ( 4 kg - fra 52 kg før graviditet)uten at det var noe fare med det - er jo litt av hvert som kroppen skal gjennom så litt opp og ned kan vel følge med :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...