Gå til innhold

kan legen si nei til UL?

Anbefalte innlegg

jeg har en mistanke om MA. mistet alle symptomer over natta og har blødd litt. Hører rykter om at de ikke vil utsette de små for så mange ultralyd - at det kan være skadelig??

Skal til legen den 18 mai, og tenker da å be om UL. Kan hun nekte meg det ved å argumentere for at det er nomalt med lite symptomer? Får ikke ro på meg nå før jeg har sett at det er noe der.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9283897-kan-legen-si-nei-til-ul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ikke skadelig med UL. Hadde det vært det så tror jeg det ikke hadde vært lovlig i Norge eller at da har ikke alle gravide ville hatt UL. Tror ikke hun kan nekte deg,men det er ikke sikkert sykehuset vil ta imot deg,er visst ikke alle sykehus som er villige til å ta imot slike tilfeller som deg,ikke negativt ment altså! det kan hende at de vurderer det som om at det ikke er noen fare for at det kan ha gått galt eller kommer til å gjøre det. Blør du mye?

Nei, jeg blør ikke lenger nå. Blødde i et par dager - i mengder som kunne tilsvare menstruasjon. Det er vel kanskje mest for å berolige meg selv om at alt er ok. Og da er jeg vel ikke den første som tropper opp til legen og er bekymret:) Skader selvfølgelig ikke å prate med legen om hva hun synes, så tror jeg skal prøve det i første omgang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...