Gå til innhold

Til alle som tester før IKM

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke ta fra dere noe håp, men komme med litt realistisk informasjon.Slik jeg har forstått det:

En av grunnene til at en ikke bør teste før IKM (før TR uteblir) er at en kan få svaakt utslag på graviditetstest og være gravid - men at det i mange tilfeller er slik at egget ikke fester seg godt nok og at en derfor har en slags tidlig SA og TR kommer som den skulle (dette skjer hos veldig mange, men når en ikke tester vet en jo ikke at en har hatt positiv test - og ser på det hele som en normal TR). Ser det er mange som har testet og fått svakt positive utslag før IKM. Jeg er selv en... men velger ikke å se på meg selv som gravid før TR uteblir og testen i etterkant av dette blir klart tydelig. I håp om at skuffelsen blir noe mindre...

Lykke til, håper selvsagt at spiren klorer seg fast hos oss alle!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9283614-til-alle-som-tester-f%C3%B8r-ikm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan jo legge til at hvis man først har testet før ikm, og fått svak positiv...og så blir litt redd for at noe skal skje frem mot ikm, så kan man jo ta flere tester dagene før ikm. Dersom testene blir sterkere annenhver dag (hcg dobles annenhver dag)så er det nok grunn til å rope hurra likevel. Jeg gjorde dette, fordi jeg ble litt skremt av at så mange advarte mot at jeg ikke måtte være for optimistisk.. Men testene har bare blitt mer og mer tydelig for hver gang, og nå er det ingen tvil. Så det er et tips altså, dersom man er redd for at noe skal skje.. Lykke til alle sammen :)

Hei Håpefull 29! Ja, jeg er enig med deg - skulle ønske at jeg ikke tok den testen før ikm - jeg er ei av de som opplevde denne uka og få positiv test for så å få mensen dagen etter. Det blir mange opp og nedturer av sånt! Og nå som mensen stoppet opp etter 1 dag, og jeg på ny har fått forhåpninger igjen - 2 ganger i løpet av få dager! Så kan det bli litt vel heftig! Skal ta en test nå i seks tiden, hvis den blir negativ så skal jeg iallefall ikke teste før ikm igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...