Labbetøs Skrevet 13. mai 2007 #1 Del Skrevet 13. mai 2007 Snuppa spiser for lite på dagtid, og spiser dermed ganske mye på natten. Det har blitt slik fordi hun har hatt spisevegring, og dermed ikke villet spise i det hele tatt med mindre hun spiste i søvne. Både på dagtid og på natterstid. Nå har vi kommet over det, men med det resultat at hun spiser mye natten og lite på dagtid. HS osv ber med prøve å endre det, altså å snu spisedøgnet hennes. Men hvordan? Jeg vil ikke la henne skrike i sult hele natten, så jeg må på et vis få fjernet et og ett måltid eller noe i starten, for å få flyttet det til dagen. Hvordan "nattavvenner" man ett måltid? Hvilket måltid ville dere startet med? Et måltid tidlig på natten eller et av de som er sent på natten? Vil det hjelpe å drøye så lenge som mulig i mellom alle måltidene (jeg klarer ikke la henne ligge å hyle) for å få henne til å bli mer sulten på dagtid??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9283389-kan-noen-hjelpe-meg-%C3%A5-gj%C3%B8re-noe-med-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 13. mai 2007 #2 Del Skrevet 13. mai 2007 Men hvordan funker det for DEG? Jeg vet hva du gjennomgår, for akkurat slik var det jo her også. Spiste stort sett med mindre enn to timers mellomrom hele natta i syv-åtte måneder. Og jeg hadde det bra med det - nøt stundene som hun spiste i ro og fred. Vi samsov, så jeg bare koblet henne på og sov videre etterhvert - og byttet pupp når jeg kom på det. Poenget mitt er: Kan du finne en måte å leve med dette på? Da ser ikke jeg vitsen med å endre spisemønsteret hennes. Selv ville jeg vært livredd for å ødelegge natta også... Tips om du får for lite søvn: Prøv å drøye morgenen. Kan dere holde senga så lenge som mulig? Kan du sove en dupp sammen med henne på dagen+ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9283389-kan-noen-hjelpe-meg-%C3%A5-gj%C3%B8re-noe-med-det/#findComment-9283546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå