Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #1 Skrevet 13. mai 2007 alternativt muskel rub fra delisan??? .jeg har forstrekt en ryggmuskel og det gjør så innmari vondt. Paracet virker ikke og Ibuks får en jo ikke bruke
Gjest Skrevet 13. mai 2007 #2 Skrevet 13. mai 2007 Nei, gravide frarådes å bruke tigerbalsem, tror det står på krukken også.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #3 Skrevet 13. mai 2007 hmm...hvorfor skal vi ikke kunne bruke det? Jeg er også plaget med en vond muskel i ryggen, og fikk anbefalt muskel rub fra delisan hos helsekost. Har brukt den en del...men den virker ikke på mine typer smerter:(
amilde 11.06 Skrevet 13. mai 2007 #4 Skrevet 13. mai 2007 Jeg spurte på apotektet og de sa at det var ok med tigerbalsam så lenge det ikke var i store mengder og over lengre tid. Jeg har vært plaget med migrene og legen har sagt at det er greit med en ibux en sjelden gang.
amilde 11.06 Skrevet 13. mai 2007 #6 Skrevet 13. mai 2007 Paracet hjelper ikke meg mye. Blir bare dårlig i magen. Det er andre virkestoffer i ibux enn i paracet. Har ikke tatt flere enn to-tre i hele svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #7 Skrevet 13. mai 2007 Jeg spurte jordmor Siri inne på gullsmokken og hun sa det var ingen problem å bruke tigerbalsam når man var gravid. + at jeg har spurt på apoteket og de mente også at jeg kunne bruke dette. Jeg bruker det mot leggkramper. Fungerer kjempefint.
Baby Pappa Skrevet 31. mai 2009 #8 Skrevet 31. mai 2009 Tiger Balsam inneholder eteriske oljer. En av disse er kamfer olje (camphor oil), som er giftig. Hvis man søker opp "camphor pregnancy" får en litt mer informasjon on det. For de som ikke er så gode i engelsk: Kamfer er en giftig substans som går over i fosteret. I store mengder gir det forgiftning og fosterdød. Det har fremkaldt abort ved oralt inntak på 30 gram. Jeg ville derfor være forsiktig ved bruk av Tiger Balsam. En skal jo ikke spise det, men oljene trekker også inn i huden og i store mengder kan det nok gi en svak forgiftning. Hvis jeg var gravid ville jeg holdt meg unna Tiger Balsam.
Emblaa Skrevet 31. mai 2009 #9 Skrevet 31. mai 2009 Nå synes jeg du roper: "Ulv, ulv!", babypappa! I ei krukke tigerbalsam er det 19 gram. Ei krukke varer i årevis. Kamferolje er bare EI av oljene, og hovedingrediensen er vaselin. Det er derfor ufattelig små mengder kamferolje i en "dose" tigerbalsam. Dersom man skulle komme opp i 30 gram kamferolje, så måtte man sikkert ha SPIST ti krukker eller noe på kort tid, og det er jo ikke akkurat det man gjør. Paracet er trygt i svangerskap, men ikke dersom man spiser ti pakker av gangen. Jeg har migrene, og er veldig plaga av det i svangerskapene mine. Går til tett oppfølging av overlege på Rikshospitalet, og har fått beskjed om at hvit tigerbalsam smurt på migrenepunktene i panna er helt ok. Bruker dette ca en gang i uka, så la oss si at det blir en sånn 0,10 g Tigerbalsam hver gang, og at bare en bitteliten andel av den igjen er kamferolje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå