Kyosanim Skrevet 13. mai 2007 #1 Del Skrevet 13. mai 2007 Har hatt veldig vondt i ryggen/bekkenen den siste tiden. Blir helt stiv og kan så vidt reise meg opp og gå. Må gå med korte korte skritt. Det kan komme plutselig, som om det hogger til bak der. Det begynner ved korsryggen på siden og går nedover i skinka og i låret. Har også smerter i lysken. Er ikke i tvil selv at dette er bekkenløsning. Sist jeg var hos legen for nevnte jeg det og hun bare viftet det bort. Gjorde ingen ting, ble ikke undersøkt eller stilt noen spørsmål om smerter mm. Skal til jordmor til tirsdagen heldigvis. ORker ikke å gå sånn uten å få hjelp / hjelpemidleer. Så til det jeg lurere på. Hvordan blir man undersøkt? Er litt redd for at hun ikke skal tro på meg at det er så smertefullt som det er. Har jeg krav på hjelpemidler? Må jeg da tilbake til legen? Evt hvor lang tid tar det før jeg får hjelpemidlene, tenger først og fremst på krykker. Hva med behandling? Kan jeg få hjelp til dette gjennom jordmor eller er det legen som sitter med den biten? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9283125-hvordan-blir-man-unders%C3%B8kt-for-bekkenl%C3%B8sning-og-div-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2007 #2 Del Skrevet 13. mai 2007 Dropp lege og gå direkte til naprapat eller manuell terapeut. Det undersøker deg nøye, og har god erfaring med dette. Jeg har fått super hjelp! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9283125-hvordan-blir-man-unders%C3%B8kt-for-bekkenl%C3%B8sning-og-div-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-9288947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focusina Skrevet 13. mai 2007 #3 Del Skrevet 13. mai 2007 Hei. Jeg hadde bekkenløsning sist jeg var gravid. Hadde symtomer litt liknende som deg. Det er mange ulike symptomer sånn at det er sagt. Jeg gikk altså til legen. Han sykmeldte meg. Fikk så henvisning til hjelpemiddelsentralen i kommunen jeg bor i. Der fikk jeg et slags magebelte som skulle støtte bekkenet. Ok når du går, håpløst å sitte med.. Jeg endte med krykker... Men så fikk jeg høre om en Naprapat - oao! Etter en behandling lettet smertene betydelig. den siste tiden før fødselen var jeg faktisk nesten helt bra. Som regel må man slite med bekkeenløsning helt frem til terminen, men da slapp jeg altså unna. Ta hensyn til deg selv og for all del, du bør sykemelde deg hvis smertene ikke gir seg. Unngå løft og stå for lenge. Noen blir så dårlig av dette at de er satt ut lenge etter fødselen. Lykke til da! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9283125-hvordan-blir-man-unders%C3%B8kt-for-bekkenl%C3%B8sning-og-div-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-9289007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå