Gå til innhold

Vogner med to vendbare forhjul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva slags erfaringer dere har med de? Hva slags merke, pluss og minus? Hørt at de gjerne er stødigere enn trehjulingene, men likevel lettere å manøvrere enn de tradisjonelle firhjulingene..

Håper noen gidder å dele erfaringene sine :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, har litt erfaring med slik vogn:

teutonia fun, den har to svingbare forhjul. Synes den er kjempegod, lett å manøvrere og behagelig å trille:-) Negativt er at hjulene ble litt for små i vinter, pga jeg går endel på en steinveg nær der vi bor, og det gikk ikke så bra. Gikk bra i byen, og på grus og sandvei, men steiner (litt store) gikk dårligere. Dessuten må man huske å låse hjulene før du tar buss ellers svinger vognen når bussen svinger:-)

ellers har jeg prøvd disse i butikk:

Teutonia mistral s - to svingbare hjul foran, vendbart håndtak slik at hjulene kan komme bak også. Synes den ser litt "rar" ut, men sikkert bra nok.

Emmaljunga city cerox 360, samme som mistral s - den kjentes kjempegod og stødig ut i butikken, veldig god å trille!

Bugaboo - den har to svingbare små forhjul og vendbart håndtak. Syns den blir for lav, og så liker hverken samboer el jeg utseendet på vogna:-)

Esprit har også en med svingbare forhjul, ikke prøvd

Mutsy - svingbare hjul bak, syntes det var vanskelig å manøvrere vogna, i tillegg til at bagen siger litt ned slik at ungen blir liggende skrått (iht mange erfaringer her på forumet)

Skrevet

Jeg skal kjøpe xadventure barnevogn. Den heter Cross- over og har 2 store vendbare lufthjul foran som kan låses hvis man skal gå i snø eller i skog. Vognen er kjempefin og har fått lite reklamasjoner. Den er kjent i hele Europa, det er kun i Norge at veldig få har hørt om den og de selger den bare gjennom Babybest kjeden. Du kan kjøpe den på nettet eller i butikkene deres. Jeg falt for vognen fordi den er utrolig fin i designen og på grunn av de vendbare hjulene foran. Den finnes også som 3 hjulinger og de er kjemefine de også. Jeg kjøper 4 hjul fordi jeg synes det er penest og jeg har hørt det er tryggest i forhold til velting.Men egen erfaringer har jeg ikke enda, jeg har spurt folk her inne på bim, men veldig få har prøvd den. Sjekk iallefall internettsiden til babybest (de har ikke bilde av 4 hjulingene) eller google på "xadventure", så får du en Nederlandsk side, men der er det bilde av 4 hjulingene. Lykke til :-)

Skrevet

Takk for svar begge to!

Har kikket litt mer på disse. Liker både emmaljunga city cerox og teutonia fun. Har også sett litt på city jet fra emmaljunga. Synes den så litt mer solid ut pga de doble forhjulene. Men kanskje en ulempe til vinteren? Den fra xadventure var også veldig fin! Synes også forhjulene på den så litt større ut, noe som kanskje er en fordel? Skal vurdere den litt mer også, men litt skeptisk til å kjøpe et merke som er så lite kjent her.. Vil så gjerne høre andres erfaringer før jeg bestemmer meg. Vil også helst se vognen først.. Men kanskje vi kan dra til en av de babybestbutikkene da. Skal du bestille fra nett eller kjøpe i butikk Bellami?

Skrevet

hei, ta dette med en klype salt ettersom jeg ikke har sett/prøvd city jet'en selv, men tror sittedelen er et par cm kortere og smalere enn vanlig emmaljunga. Du må ha city bag til baby og kan ikke velge softbag i vognen. Dessuten tror jeg sittedelen vippes ned i liggestilling (barnet blir liggende i sittestilling hvis du skjønner), isteden for at ryggen legges ned. Mange mener dette bare er en fordel, men hvis du vil ha flat liggestilling er kanskje ikke vognen den rette. Jeg har trille med fire vendbare forhjul, og ville vel ikke hatt det på den "store" vognen...den er fin å kjøre, men det blir på en måte flere små hjul som bumper borti noe (altså hvis du ikke går på asfalt), og hvis du løfter vognen opp for å komme over noe. Sikkert en fin vogn, men dette er mine tanker om den.

Vet det er vanskelig å velge:-) av og til blir man bare mer forvirret av hjelp også;-)

Skrevet

Ok. Og takk igjen :-) Hadde faktisk ikke trodd det skulle være såå vanskelig å velge vogn, nei ;-)

Skrevet

Hei igjen. Jeg bor i Oslo, så jeg skal kjøpe vogna på Tveitasenteret, der butikken er. Ikke lett å bestemme seg når man ikke har hørt noe særlig om vognen. Det jeg har hørt er positivt. Baggen er mindre enn f.eks Simo, men den kommer til å passe ypperlig til mitt oktober barn. Dessuten kan sportsdelen brukes til små barn da den kan legges helt ut og med en god pose til blir det bra. Jeg er helt fersk på markedet og skulle gjerne hørt litt mer av folks erfaringer, men det er jo så få som har hørt om den. Det er flere Babybest butikker i Norge, men hvis det er langt til nærmeste butikk, er det straks litt kjipere å dra hvis ikke vognen faller i smak. Jeg har iallefall fallt pladask. Har kikket en del rundt og det er ingen som er så fine som den.

Skrevet

Hej ville bara berätta om min emmaljunga city jet.

DEN ÄR BÄST!!!

givetvis tycker alla olika men jag har problem med ryggen så jag kjöpte denna för den är så lätt och hjulena fram gör att allt går så enkelt.

Har även en Teutinia Rocky som jag har på hytta och den är ju solid och bra men det känns som en stor lättnad när jag kommer hem till min jet.

Det var ett mycket bra kjöp. Har brukt den i 6 månader nu så har precis börjat med andra insatsen och det går kjempefint.

tips köp citybag på finn så spar du litt penger, de är ju inte brukt så lenge så de är inte direkt slitna.

om du vill handla i sverige se på emmaljunga.se för att finna förhandlare

Lycka till!

Skrevet

Hei!

Vi har x-lander vogna, og den syntes eg var bra... Den har vendbare hjul foran, de er like store som de hjula bak, med luft, og kan låses. Men er selvsagt noen minus med den.

Ulemper: bagen er ganske liten, så der var eg heldig som fikk en liten baby, og vokste ikkje ut av bagen før ho var 6mnd. Men slet med å få en lammeskinnspose oppi.

Det er en duo vogn, og sittedelen liker eg ganske godt :o) Vogna fås i 6 farger, men er få butikker i Norge som har denne, og få som har hørt om den.

Om du vil titte, ser du den på www.x-lander.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...