Gå til innhold

Skremmmende med disse blødningene...


Gjest

Anbefalte innlegg

legen sa jeg kom til å blø mer og i går kveld kom det,mye,som sist så virket det som om det meste av blodet kom på en gang. Har ikke smerter denne gangen heller,og var det noe uvanlig så kunne jeg bare ringe sykehuset sa legen. Har hørt om mange som blødde mye under svangerskapene og at det hadde gått bra,men det er jo bekymringsfullt likevel,strider jo imot naturen å blø når man er gravid. Skal på UL igjen den 25.5. Er litt mer optimistisk etter denne blødningen siden legen sa at det så bra ut og hun trodde det kom til å gå bra,men de kan jo ikke gi ett 100% sikkert svar. Er heldigvis sykmeldt ut uka. Har jo ikke fortalt mine foreldre at jeg er gravid igjen,denne gangen ville jeg vente til jeg var 12 uker på vei,ville ikke at de skulle gå å bekymre seg for at det kunne gå galt igjen,men det hadde vært godt å ha mamma å snakke med nå,men tror ikke jeg skal si noe før ul den 25.5. Hun hadde kanskje satt pris på å vite hva som skjer i livet mitt,men jeg velger å la henne være uvitende enda en stund. Nei å være gravid er ikke lett når det skjer slike ting som strider imot naturen.

 

Men er det en måte å sjekke at alt er bra å måle HCG-nivået i blodet? hvis det øker hver 3 dag eller noe sånt så er alt bra? synes å ha hørt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei d strider mot naturen dette her... blør selv. våknet i morges i en "blodpøl" .. ikke så masse blod men nok til at det ikke kvalifiseres som blodspor. får forhåpentligvis sjekk i dag, hvis kommunelege1 er grei. men men... krysse fingre for oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i begge våre tilfeller tror jeg ikke det var snakk om en liten blødning. Som jeg har skjønt det så blødde hun andre også mye.

 

Se deg selv i denne situasjonen:

du kjenner at noe bløtt kommer i trusen og lurer på om du har tisset på deg,når du ser etter så ser du rødt friskt blod renne ned i trusen, begge de gangene jeg begynte å blø var det nok snakk om ca 1-2 dl med rødt frisk blod. Du har hatt en MA i februar og ble gravid på 1 forsøk,sist så hadde du få symptomer og denne gangen har du så og si nesten ingen symptomer, og er overbevist om at du har hatt en abort igjen. Tror ikke du kan forestille deg hvordan det er får du selv opplever det! Er det noen som skal skjerpe seg så er det vel du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en SA selv jeg, så vet godt hva jeg prater om jo... man må bare slutte å stresse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde du skrevet det i det 1 innlegget så hadde jeg ikke reagert slik,men slik som du svarte så er det ikke så rart jeg reagerte synes nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Ta en blodprøve,HCG en dag,ta en ny etter 3 dager,da skal HCG nivået ha steget endel eller fordoblet seg....

Jag tok på fredag og skal ta en ny i morgen,dvs mandag.

Eneste sikre tegn tidlig,før noe vises på UL.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar,da skal jeg høre om jeg kan få det. Hadde UL på onsdag og alt var bra,men siden jeg har blødd mer så er jeg bekymret igjen. Skal ikke på UL før den 25.5 og det synes jeg er lenge til. Har ivertfall tid til å dra på legekontoret for jeg er sykmeldt en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Solstrålen, garantere kan de aldri, men legen din var jo heldigivs ganske beroligende, og ikke minst ultralyden! Jeg vet jeg selv hadde fått panikk ved blødning, og har lyst på ny ultralyd selv om vi var for 2-3 uker siden- kan ikke bli helt panisk heller, så jeg synes ikke du er hysterisk i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler emg egentlig ikke hysterisk heller,er vel litt hormoner og andre ting ute å går tenker jeg,at dette tar på psykisk er ikke å stikke under en stol, jeg varierer fra å tro at alt har gått galt til at alt går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja dette er kjempeskremmende!! Begynte å blø på fredagen, og det kom masse, masse blod. Bare rant i ett. Var hos lege på Gyn, og UL viste at fosteret fortsatt levde og hadde det bra, og hjertet slo. Men UL viste også et hematom - en blodansamling - i livmora. Dette var årsaken til blødning. Fikk også beskjed om at det bare var å slappe av og ta det med ro - det var ingenting jeg eller de kunne gjøre fra eller til. Jeg blør fortsatt og har mensmurringer, men ingen sterke smerter. Skal til ny undersøkelse om ca en uke. Er kjempebekymret - skulle ønske jeg hadde UL hjemme så jeg kunne følge med!! Vet jo at det er "bare å slappe av" men ikke så lett når man ikke vet om fosteret man bærer på har det bra eller ikke, eller om det fortsatt er i live i det hele tatt... Er 9+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, høres ut som du har opplevd akkurat det samme som meg..jeg så også hjertet slå,da var jeg 8+0,men er ikke så beroliget likevel,tenkte å dra på legekontoret og fått målt HCG nivået i blodet noen ganger i uken fre til UL den 25.5,det er visst den eneste sikre måten utenom UL for å sjekke om alt er som det skal eller ikke. Jeg er 8+5 i dag.Til meg sa legen at det kunne ha vært to befruktet egg men at det ene døde,begynner å tro på den teorien for det var så mye blod. Jeg har ingen mensmurringer,men blør litt enda,blitt brunt nå slik som det er på slutten av mens,det var når jeg hadde de kraftige blødningene det kom mest rødt blod,etter det har det vært mest brunt. Hvis du har en blodansamling i livmoren så kommer sikkert du til å blø enda litt til. Håper det går bra for oss begge og at vi får verdens beste julegave....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Det var som om jeg skulle skrevet innlegget ditt selv! Jeg har hatt småblødninger siden 03. mai. Det begynte etter at jeg hadde tatt klamydiatest hos fastlegen ifm førstegangsktrl. Men så ble det bare verre. Var på UL sist onsdag og vi kunne se et bankende hjerte. Fikk beskjed at blødningen kom fra livmortappen og at det ikke var farlig for fosteret. Det er visst mange som har tynn hinne rundt i det området, så det var ikke uvanlig. På fredagen kom det enda mer blod, slik at toalettskålen ble ganske rød! Jeg ble VELDIG skremt. Har heller ikke noe smerte noen steder, vi dro likevel til legevakten for å få det sjekket, hun kunne fremdeles ikke se at det kom innen ifra livmoren, så jeg måtte bare ta det med ro og se det an. På onsdag til jeg til privat gyn. og få sjekket om spiren fremdeles har bankende hjerte.... jeg krysser fingrene for dere andre som er i samme båt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har nevnt det før,men legen mente at det hadde vært tvillinger og at den ene dukket under,som hun sa,jeg blødde fra inne i livmoren,det var bare en mulig forklaring på alt blodet,men nå tror jeg på den,siden det var så mye og det er visst ikke helt uvanlig. Tenker ikke på at jeg kunne ha fått 2 babyer istedet for en,det viktigste er at jeg får en frisk og velskapt baby og ikke antall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Legen min sa også at blødningen/hematomet kunne skyldes at det hadde vært ett til anelgg/embryo som ikke hadde klart seg. Men kunne ikke si sikkert om det var det eller hva det var. Jeg har fått ny kontroll på Gyn. på sykehuset nå på fredag, hvilket jeg er gla for! Jeg går jo og er bekymret hele tiden. Har bestemt meg for at dersom alt ser bra ut med fosteret også da, skal jeg roe meg ned. Blør mindre nå, og blodet er mørkere, så satser på at hematomet begynner å bli tømt... Legen sa imidlertid at det kunne begynne å blø friskt igjen, fordi det lettere kom nye blødninger når man allerede hadde blødd. Synes dette er kjempetungt. Var jo så sikker på at jeg mistet når jeg begynte å styrtblø først, og nå går jeg bare å "kjenner etter" hele tiden om alt føles normalt. Skikkelig følelsesmessig berg og dal bane. Men håper, håper, håper!!! Kvalm som bare det, sulten i ett og ømme pupper fortsatt... Så graviditetstegnene er her hvertfall fortsatt! Litt godt at flere har opplevd det samme, selv om jeg ikke unner noen denne usikkerheten og angsten som blødninger fører med seg!! Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok være forberedt på å blø igjen,jeg begynte igjen på lørdag,brunt på søndag og rødt igjen i dag. Jeg har ingen graviditetstegn heller,bare litt øm i magen av og til,derfor var jeg også sikker på at jeg hadde mistet,men jeg fikk jo se ett bankende hjerte! men er litt urolig enda, at det er en følelsmessig berg og dalbane skal være sant og visst. Jeg satt i sofaen alle de gangene jeg begynte å blø,så jeg fikk raskt lagt bind i trusen heldigvis,så ett tips til deg er å bruke bind eller legge håndkle under deg om natten så du slipper å blø på lakenet og madrassen. Jeg kommer til å bruke bind fremover, så får jeg heller kaste bort mye penger på bind det ikke kommer noe blod i. Bedre det enn å blø ut klær og sengeklær.

 

Lykke til!

P.S: kan vi ikke sende hverandre pm istedet? kan jo hende at noen her inne får noia når de leser om blødningene våre? legger deg til i vennelisten jeg Lulia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...