Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg begynte å kjenne liv for to dager siden, men det kjentes anderledes enn med min første.Da var det mer gullfisk lignende bevegelser, mens nå er det små dytt akkurat som når man dytter forsiktig på magen med lillefinger tuppen. Kjenner det bare når jeg ligger på ryggen og slapper helt av, og det merkes helt nederst i magen. Er 16 uker på vei.

Jeg pleier å ligge hver kveld å kjenne etter, og noen ganger troooor jeg at jeg har kjent noe, men er ikke sikker. Er 15+0 i dag, og legen sa det var helt normalt at man ikke kjente det på flere uker enda.

Jeg så jo at barnet lå og sparka vilt under ultralyd, og jeg kjente jo ikke noe da, så jeg tenker at det kommer på sikt:) Da har vi bare mer å glede oss til:)

Det kan godt hende at du virkelig kjenner liv.

Jeg kjente de første små sparkene i 15 uke ved forrige graviditet. Jeg trodde først at det kanskje var bevegelse/luft i tarmen fordi det var så tidlig, men det kjentes helt likt noen uker senere. Etterhvert ble det sterkere og tydeligere, men det var noe av den samme følelsen.

Kanskje legene er redde for å si at man kan kjenne liv så tidlig fordi det kan skremme mødre som ikke kjenner det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...