Gå til innhold

carena reiseseng, hjelp meg..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fryktelig teit spørsmål. har kjøpt carena reiseseng, men er en iq sperre på den.. får altså ikke satt den opp.. det kan vel ikke være så vanskelig?

Skrevet

Dersom du har samme modell som meg, så er det et punkt oppe på midten av hver side der du må klemme inn, samtidig som du løfter den sida opp. Da hører du et klikk, og de to halvdelene som utgjør en hel side, er plutselig festet. Dette må du gjøre med både kort- og langsidene før du skyver midtpartiet (under der madrassen skal ligge) ned mot gulvet.

Gled deg til å slå den sammen, du! Det er enda litt mer komplisert! :-) Da må du gjøre akkurat den samme manøveren, bare i omvendt rekkefølge. Start med å heve midtpartiet i sengebunnen. Så finner du midtpunktet oppe på hver side, klemmer inn, hever siden og så senker du den raskt mot gulvet. Da "knekker" siden sammen. Dette gjør du med alle sidene. Det hender den henger seg opp, og da kan du bli nødt til å gjøre prosedyren på nytt.

Den ER faktisk enkel å få opp/slå sammen. Du må bare lære teknikken først! Lykke til!

Skrevet

Dattern vår er akkurat blitt tre, og vi har så vidt forstatt greia nå. Har alltid brukt en masse tid, både å få den opp og ned. Syntes igrunn det er bra da, for da føler jeg meg trygg på at den ikke kolapser under bruk!

Men altså: ingen iq sperre nei, den bare er sånn (håper jeg) :)

Skrevet

Hvis det er samme "løsning" som på vår må midten av senga være helt oppe før du kan stramme sidene.

Dette er som sikkerhet for at barnet ikke skal kunne slå ned sidene når de ligger i den.

Egentlig helt supert når man først forstår teknikken, men vi strevde som en gal i starten. Trodde det var noe galt med vår.

(men har prøvd annen reiseseng hos noen andre som ikke hadde denne type sikkerhet og den slo guttungen ned og gikk ut av..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...