Gå til innhold

Hematom i livmora


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med dette? Fikk vondt i magen og korsryggen i går formiddag (ekstra vondt - mer enn den vanlige mensmurringen) og etter å ha ligget strak i en time måtte jeg på do. Hadde da mørk rosa utflod fra skjeden. Sterke smerter, så ringte legevakt og fikk beskjed om å komme ned. Var inne til kontroll hos legen, og han kjente på magen. Det var VONDT!! Han henviste meg til Gyn, og jeg fikk beskjed om å gå dit. Når jeg kom ut fra legen begynte jeg å styrtblø fra skjeden. Måtte løpe på do. Det rant tyntflytende, friskt blod i ett. Kom til Gyn. og fikk vaginal UL og GU. Der så jeg fosteret og hjertet som slo, men legen viste meg også et stort hematom - en blodansamling - i fremkant av livmora. Jeg blør fortsatt, og har fått bekjed at det ikke er annet å gjøe enn å ta det med ro, og vente og se om det går bra med fosteret. Skummelt!! Noen som har opplevd det samme? Skal på kontroll igjen om ti dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også et relativt stort hematom i livmora. Noe de oppdaget etter en styrtblødning i uke 12. I tillegg hadde jeg foranliggende morkake. Det hadde derfor samlet seg store koagler. Fosteret hadde det bra. Fikk beskjed om å ligge mest mulig og ta det med ro.Ingen sex osv. Blødde i to uker i strekk. Har ikke blødd siden. Det er to mnd siden. Det var kjempeskremmende! Turte ikke å se på koaglene, trodde jo det var fosteret som kom ut. Ble fulgt bra opp, og fikk tre ultralyder i forbindelse med dette. Hematomet var helt borte etter 2.5 uker, og alt er bra med oss nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker - godt at det gikk bra med deg! Jeg fikk beskjed om å leve som normalt jeg, de sa ingenting om at jeg skulle ligge mest mulig. Men føler meg i dårlig form, så holder meg i ro. Blødde du mye? Og kom det hele tiden? Er så nervøs. Hadde du mye smerter mens det pågikk? Var jeg som skrev innlegget - trykte på anonymknappen med en feil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...