Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, etter tre mislykkede forsøk i Haugesund tenker vi på å prøve på Maigaard klinikken i Danmark. Er det noen som har erfaring derfra??

Skrevet

Hei :)

Jeg kan anbefale Maigaard på det sterkeste!!! :)

Har nettopp lagt 2 nydelige tvilling-gutter for natta, de er nå 4 mnd :)

Det ble full klaff på 3. forsøk hos Maigaard. Svend Maigaard er en veldig koselig, litt eldre, mann. Han svarer deg personlig på mailer du sender han. Videre er det kjempekoselige sykepleiere der, Anne Mette snakker og forstår godt norsk siden hun har bodd i Norge flere år. Litt greit i grunn :)

Klinikken er en liten og koselig privatklinikk ikke langt fra Univeristetet i Århus. Ved egguttak får man frokost etterpå, kaffe, te etc. De er opptatt av det faglige selvsagt, men like mye den medmenneskelige biten, siden dette er en påkjenning for de fleste.

Vi fikk hatching på eggene, det anbefalte de, men samtidig var det vi selv som fikk velge.

Etter at guttene ble født, fikk vi tilsendt kort med gratulasjoner og to bodyer med logoen til klinikken på. Litt reklame :)

Du kan lese mer om klinikken på www.maigaard.dk.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar Linemor og lykke til med guttene :)!

Det høres jo veldig positivt ut. Gynekologen jeg går til har samarbeid med Maigaard og derfor har vi lyst til å prøve der.

Vi har sendt mail og venter på svar samt hvilken behandling de mener vil være det beste for oss.

Hadde du kontrakt på tre forsøk og fikk du dekket noen av medisinutgiftene?

Skrevet

Bare hyggelig :)

Du kan tro vi koser oss med disse to små, de er i tillegg snille og rolige og sover hele natta, da er det jo ekstra kos :)

Ja, hadde kontrakt på tre forsøk, og fikk dekket medisinutg. utover egenandel på 15.000. Men siden du alt har hatt forsøk her i Norge, så vet jeg ikke om du har brukt opp din pott. Rekner med du sjekker med Nav trygd (trygdekotoret).

Vi betalte kr. 1000 ekstra de to gangene vi hadde hatching. Første forsøk i des. 2005 ble det lagt tilbake 2 egg uten hatching, mensen kom :(

Nytt forsøk i mars 2006 med hatching, fikk 4 egg på frys og ble gravid. SA i uke 6. Utrolig tøft! Fryseforsøk i mai 2006 med hatching, gravid igjen, og januar 2007 ble våre to mirakler født :)) Så jeg har virkelig tro på dette med hatching.

Nå vet jeg ikke om du har tro på akupunktur o.l. Jeg er i utg.pkt skeptisk til slikt, men i denne fasen tenkte jeg at ingenting skal være uprøvd. Klinikken har samarbeid med Bente Skov Iversen og hennes klinikk i Århus, hun driver med akupunktur etc. Hun har tidl. jobba hos Maigaard. På www.lifehaus.dk kan du lese mer om henne og klinikken. Jeg fikk akupunktur hos henne dagen før og samme dag som egginnsetting. De sier visst at statistisk sett så øker sjansene ved akupunktur...

Bare spør om du lurer på mer, jeg er ikke så ofte innom her lenger, men titter av og til innom :)

Skrevet

Veldig kjekt å høre fra deg:)

Det er to år siden vi hadde det siste forsøket - på et av forsøkene ble jeg gravid, men mistet. Det tok sån på at jeg ikke orket tanken på nye forsøk. Men nå når det har gått en tid har vi funnet ut at vi ønsker å prøve i Danmark, siden det er lov med hatching. Jeg sakl høre med Nav i forhold til dekning av medisinutgifter.

Jeg har stor tro på akupunktur, og kommer til å kontakte Bente S.I. når vi har fått svar fra Maigaard

Ønsker deg en fin dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...