Gå til innhold

En solskinnshistorie

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sluttet med pillen i august 2006. I mars i år hadde jeg enda ikke fått hverken eggløsning eller menstruasjon. Etter besøk hos gynekologen fikk jeg påvist alvorlig grad av PCO (med kun manglende eggløsning som symptom), og beskjed om at vi sannsynligvis ville ha store problemer med å bli gravide på egenhånd. Det var et ubeskrivelig slag i ansiktet!

Gynekologen ville sette meg på provera og pergo for forhåpentligvis å få i gang systemet mitt. Da vi i utgangspunktet ikke hadde det veldig travelt med å bli gravide, fant jeg ut at jeg ville prøve alternativ behandlig før eventuell hormonell behandling med de bivirkningene det medfølger.

Jeg begynte derfor med akupunktur, først og fremst for å få i gang eggløsningen, for dermed på sikt og forhåpentligvis bli gravid en gang.

Etter tre behandlinger hos akupunkur hos en ekspert på pco og barnløshet, fikk jeg sterke menssmerter og ømme pupper. Et tegn på eggløsning med andre ord - for første gang på 8 mnd! Etter tre uker med disse symptomene, uten at mensen kom, ble jeg anbefalt å ta en graviditetstest. Og den viste seg å være positiv!

Etter gynekologens diagnose og fremtidsutsikter tidligere i år, ville jeg aldri trodd at dette skulle skje så fort. Og så egentlig uventet!

Vi er vanvittig glade selvfølgelig!!

Jeg vet at mange her inne har prøvd alternativ behandling, både med og uten hell. Men jeg føler nå at jeg er et levende bevis på at dette faktisk kan fungere.

Nå håper vi bare den lille spiren holder seg fast og blir der. Jeg kommer til å fortsette hos akupunktøren for å styrke livmoren min, slik at dette skal gå den rette veien. Jeg vet jo at vi med pco har stor økning i sjansen for spontanabort....

Lykke til alle sammen her inne!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9274800-en-solskinnshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for glad historie, vi trenger det virkelig!!

Jeg kjenenr meg veldig igjen i det du forteller. Sluttet m pillen i juli 06, og har hatt regelmessig mens, men korte sylsuser. Har trodd at jeg har hatt el, men begynte å teste for 3pp siden, og de var negative!! Kjempenedtur!! Begynte hos akupunktør, og denne pp har jeg både fått igjen min normale syklus på 29-30 dager, mindre plager før mens, og i tillegg: min første positive el-test!!! Ble skikkelig optimistisk, så nå går jeg og håper at mens ikke skal kommer, håper jeg får samme resultat som deg. Men er ikke i tvil om at akupunktur påvirker kroppen positivt!!

Lykke til og nyt tiden fremover, send meg gjerne litt babystøv!!

Annonse

Jeg har litt tilsvarende erfaring som deg. Hvor gikk du til behandling? Jeg gikk hos balderklinikken i Oslo. Hos en jordmor. Jeg hadde prøvd 10 pp med nr 2, ble gravid etter 1. gang med akupunktur. Kommer til å bestille meg en time nå som jeg er klar for en ny runde.

Hei jojo75.. Høres ut som jeg og du har de samme problemene, med korte sykluser og osv.. hvor mange akupunturer har du trengt for å få normale sykluser? hvor mye koster egentlig en time hos akupunktør? Må det gå igjennom en lege for å komme til akupunktør? Ble så glad når jeg leste dette innlegget ditt og ser at det er håpe for meg også;) Lykke til med deg! Håper TR ikke kommer til deg nå, og at du har en spire i mage! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...