Gå til innhold

Isak født 4.5.07

Anbefalte innlegg

Litt sent innlegg, men har gått i ett siden lille gullet kom til verden :)

Det begynte med rier torsdag 3.4 på morgenen men de var uregelmessige og ikke så veldig vonde, så jeg gikk en tur og var på stranda med hunden på kvelden. 22.30 ringte jeg føden og forklarte dagen min og vondtene. De anbefalte meg og legge meg og prøve og få sove, for antagelig var det noe på gang. Så jeg sov fra 23.30 til 02.30 da våknet jeg med litt mere vondt og de kom vært 3 min. så ringte føden og vekket samboer og fant ut at nå drar vi :)

Ankom føden ca 03.45 og riene da var litt uregel messig igjen, og jeg var fortsatt like rolig som jeg alltid er. og viste ikke så mye tegn til smerte, men det var jo ikke super vondt heller. Jordmor trodde ikke jeg var i fødsel riktig enda, men da hun sjekket åpning, var det 4cm. Så jeg var i fødsel. Byttet føde stue slik at jeg fikk badekar så satt i varmt vann i en time halvannen. Sjekket åpning igjen og da var det 6cm. Så her gikk det unna, La meg over i senga og fikk lyst gass, men hadde litt lyst på noe mere. Så ble klar gjort for epidural, og fikk beskjed om at jeg skulle be den nye jordmora sjekke åpning på ny før de satte i gang noe smerte lindring. Vakt skifte var halv 8 og fikk ny jordmor 8.Hun var helt super. Sjekket åpning og den var på 8 cm, så der var det ingen vits med epidural. Hun satte opp trykket på lystgassen og sjekket gjevnlig åpning og ting skjedde fort. Ca kl 9 da var det full åpning og fra 8 til full åpning, var ikke riene noe særlig vonde, jeg var rolig hele veien mellom riene bare lå jeg som et slakt og pustet normalt. Press riene kom og de kom egentlig tett, men de var ikke sterke nok så ble satt på drypp. De økte og økte på med drypp og pressriene ble sterkere og lengre, og 10.38 var lille Isak på mors bryst :) Morkaka kom helt av seg selv, ingen rier på den og ikke var det vondt heller, hadde klippa et lite snitt og fått et lite rift. Men ikke noe og klage over :) 7 timer fra vi kom til han var ute og det gikk som plommen i egget, Hadde en helt fantastisk fødsel, Noe jeg gjerne gjør igjen. Lille gullet er 1 uke og vi stor koser oss hjemme. Snill som bare det (enda). Og spiser og legger på seg. Han var 3380gr og 52cm ved fødsel. Lang slank liten fyr. Håper alle får like lett og fin opplevelse som meg. Vær rolig la kreftene komme av seg selv og ikke hold igjen noe, prøv og vær avslappet, det virka for meg :)

Lykke til til alle dere andre også :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9274717-isak-f%C3%B8dt-4507/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...