Gå til innhold

Til dere som nylig har fått positiv test.


Gjest

Anbefalte innlegg

Her er råd fra en som er "erfaren" inne på 1.trimester, dere har sikkert oppdaget at det er mange her som skriver om SA/MA, og det virker som de fleste inne på 1 trimester mister, men det er mange det går bra med også. Så mitt råd til dere er å prøve å unngå å lese de innleggene som har med SA/MA og gjøre. Jeg er kanskje ikke den rette til å si at det går bra med de fleste, siden jeg har hatt en MA selv,men nå har jeg bestemt meg for å ikke lese de innleggene selv,har funnet ut at det blir for slitsomt. Dette rådet fikk jeg også første gang jeg var her inne,skulle ønske nå i etterkant at jeg ikke leste så mange av de. Skulle dere ha behov for å vite noe om det,så spør selv istedet for å lese andre sine innlegg, og vær klar over at de som svarer dere har ikke noe fasitsvar, de som svarer kan bare gi svar utifra sine egne erfaringer eller noen de kjenner. Så det samme trenger ikke å skje dere!!

Lykke til og kose dere med den lille i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk.. Det var et fint innlegg.. Kjenner selv jeg blir mer og mer stresset jo mer jeg leser om de som har mistet.. er nesten sånn at jeg ikke tør å glede meg over at jeg er gravid, fordi jeg tenker at det er så vanlig å miste.. Innerst inne så vet jeg jo at det ikke er så vanlig som det kan virke, men jeg MÅ lissom lese de innleggene om de som har mistet, og det hjelper ikke mye. Vet jeg bør holde meg unna de innleggene, og skal forsøke å gjøre det fra nå av.. Prøve å glede meg mer isteden, :) Takk for en liten vekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen årsak,1 trimester er langt nok om ikke du skal gå og engste deg for at noe er galt og at du i tillegg leser innleggene om SA/MA. Kos deg over graviditeten og husk at det er ingen svangerskap som er like. Jeg føler meg i storform,men vet at alt er bra for jeg var på UL på onsdag og fikk se hjertet slå. Det er ingen fasitsvar på hvordan ett svangerskap skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et kjempebra innlegg!!

 

Har selv vert litt småbekymret, for når jeg leser her inne føler jeg at "alle" har vert på UL og hørt/sett hjertet til den lille, men jeg skal ikke til jordmor før om 3 uker. Så jeg begynte å lure om det kanskje kan være noe galt med knøttet mitt. Men regner med så lenge jeg er frisk og rask så går alt fint med den lille.

 

Hadde også en kusine som mistet for en uke siden, så har hatt endel å tenke på.

 

Men igjen, tuuusen takk for et kjempeflott innlegg, som hjalp meg masse:)

 

Ser forresten du har termin dagen etter meg, koselig!!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ååå det var godt og høre...

 

Jeg er nå i gang med nr 2 og er enda mere bekymret denne gangen.. Hvorfor skal det gå bra for meg 2 ganger når så vannvittig mange mister har jeg tenkt da..

 

Og ikke nok med det så mistet min kjære venninne sin spire i 10 uke denne uken..huff.. da ble jeg enda mere sår..

 

Men som du sier får heller glede meg og kose meg med min lille spire;-)

 

Tuse Tusen takk for et godt innlegg;-)

 

Trenger litt oppmuntring også i denne tiden...klemmer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo en av dem som har lagt ut endel blødninger innlegg også da. Ikke at det ikke er lov, men det blir liksom litt rart når du sier at du vil holde deg unna de innleggende når du selv har produsert flere....

 

Dumt at du blør og er bekymret, håper at det går bra med deg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg!:) Eg er heilt enig med deg!! Ikkje les om slike ting før de eventuelt angår deg! Eg er nå på vei med min nr 2,og har det akkuratt likt som forrige gang; eg var inne på nettet og kikka hver dag,og kom inn på sider om krybbedød og barn som døde i morsliv uten at eg ville d på ein måte! Eg følte da at d var underbevistheten min som ville si meg noe....forberede meg på ein måte! Men alt gikk heilt fint ! Har en frisk og fantastisk gutt!! Nå når eg er gravid med nr 2 føler eg d som sagt på samme måte! Eg går inn på denne siden feks,og det første eg ser om morgen er et innlegg om slike ting! Det synes eg er skremmende! Men eg har blitt mye flinkere til å "overse" det på ein måte. Alle vet jo at ting kan gå galt,men hvorfor ikkje glede seg over alle dei gode følelsene som følger med et svangerskap istedenfor å uro seg? Vet det er lettere sagt enn gjort,men vi kan vertfall prøve!:)

Lykke til alle!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det blir rart,men som jeg sa i hovedinnlegget så er det bedre å spørre selv,når man lurer på noe enn å lese svarene på de andre innleggene. Det jeg kanskje ikke fikk frem i hovedinnlegget var at har man ett fint svangerskap,så trenger man ikke å gå inn på de innleggene som handler om blødninger og abort,for da kan man begynne å bekymre seg unødig. Jeg prøver å holde meg unna de andre innleggene,men har svart andre som har lagt inn innlegg som også jeg ser har svart meg på mine innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...