Gå til innhold

spark??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvordan kjenner en egentlig at babyen sparker i begynnelsen??

lurer på om det er det som skjer.... sånn lite dytt kanskje, eller en boble på en måte....??

er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forklare hva jeg kjenner......??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sprørs om du er førstegangs eller flergangsfødene, flergangs kan kjenne det veldig tidlig. Jeg er førstegangs og kjente det i uke 15.... akkurat som en lien fiskehale som slo. Noen ganger som bobler som sprekker... men jeg måtte konsentrere meg for å kjenne noe ogjeg kjnte det best da jeg lå på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første graviditet kjente jeg liv allerede rundt uke 14. Det kjentes ut som små bobler - jeg var ikke i tvil i alle fall, om hva det var. En veldig koselig følelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil av deg "anonym" og si at det ikkje er vanlig å kjenne bevegelse før i uke 18- 20, for dette er VELDIG individuelt!!!! de fleste kjenner faktisk liv rundt uke 14-15. Med min første kjendte eg liv i uke 14. Det kjennes som om du har litt luft i magen. Eller små krampetrekninger på en måte. Ganske deilig følelse når det først går opp for deg hva det er.

En veninne av meg kjendte liv allerede i uke 10 med nr 2. Da vet du mer hva du skal kjenne etter. Så du skal ikkje se bort fra at du kjenner liv. hva tid er termin?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk også at babyen din hikker i magen din. så hvis du kjenner sånne "bobler" kan det også være det. må ikke være spark. men uansett hva det er er det jo hvertfall liv der inne da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takker for svar:)

er faktisk i uke 15 og oppdaget plutselig at jeg hadde skrevet innlegg på feil trimester:) hehe..

men ja, det er en litt deilig følelse når en tenker over det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bebien hikker ikke så tidlig som fra uke 0-12. D gjør den først litt ut i 2.tri:)

Men da hikker den maaaaaaaaaaaaaaaaaaaasse!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...