2 gutter og 1 jente Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 mannen min tusla rundt en stund med kosebamsen sittende i selen paa magen hans! og jeg knipsa de nusseligste bildene! helledussan saa herlig den mannen er! etterpaa kroep han opp i soffan med meg, kysset magen og hvisket til meg at naa blir det snart vaar tur ogsaa! ohh...saa godt det er aa glede seg sammen!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 stakkars baby som må henge i en sånn sele.
2 gutter og 1 jente Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2007 han kommer til aa faa det saa fint oppi der atte! kan kose masse med mammaen og pappaen sin!
MathildeC Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Det hoertes kjempekoselig ut..! Vi skal nok ogsaa investere i en saann, har bare hoert god-ord om de.
2 gutter og 1 jente Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2007 ja, alle jeg har snakket med er kjempefornoeyde. gleder meg saann til aa ha den lille gutten min saann naer meg! vi er jammen heldige som faar oppleve dette! er i et salig humoer i dag! kjenner meg bare heldig og forelska og glad!
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Bare å ignorere sånne drittsvar fra anonyme! Selvfølgelig bør man kanskje ikke bruke selen for mye spesielt når babyen er veldig liten, men det er jo en veldig fin måte å bære barnet inntil seg på. Har kjøpt en slik selv jeg. Du får kose deg masse når den lille snart kommer! Lykke til!
2 gutter og 1 jente Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2007 gidder ikke ignorere...kan heller vaere saa hyggelig som jeg faar til. Ingen som greier aa oedelegge denne gleden for meg uansett! Jeg foeler meg jo som den heldigste jenta i verden hver gang jeg tenker paa at jeg skal ha en nydelig liten guttebaby med den flotte mannen som naa maserer beina mine!
Enitsirk79 Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 Vi var så heldige å få en baby bjørn i gave, og gleder meg til å bruke den. På svangerskapskurset lærte vi av fysioterapeuten at det var helt greit å bruke den, også i starten men da ikke så lenge av gangen. Baby bjørn skulle visst være VELDIG bra for kolikk-barn da den ligger tett inntil brystet og hører pust/hjerte-rytme fra oss som roer ungen.
=)Line Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Baby Bjørn er en fin sele på mange måter. Grunnen til at noen er negative til den er som følger: 1. Det er stoff-stykke mellom barnet og bæreren, slik at barnet ikke kommer så tett inntil bærer som med andre bæreinretninger. Dermed hører ikke barnet bærers hjerterytme og kjenner bærers lukt på samme måte. 2. Med Baby Bjørn bæres ikke barnet ergonomisk riktig. Derfor skal barna heller ikke sitte i selen for lenge av gangen. Det finnes flere andre muligheter, både seler, slynge, MeiTai og sjal, der barnet kan bæres i timesvis fra nyfødtstadiet fordi måten det bæres på er gunstig for barnet. 3. Mange bærer barna framovervendt i Baby Bjørn relativt tidlig. Eksperter har gått ut og advart mot dette, da babyer fort kan bli overstimulert. Når de sitter framovervendt, har de ikke mulighet til å skjerme seg for inntrykk når det blir for mye. 4. En Baby Bjørn kan kun brukes til barnet er 10-13 kg. Andre bæreinnretninger kan uten problemer brukes til barnet runder 20 kg, noen opp til 30-40 kg. Anbefaler nettstedet tettinntil.com! Her er masse informasjon om alternativer til Baby Bjørn. Og poengterer: Sjal kan se vanskelig ut, men det finnes også enklere alternativer. F.eks Ergo bæresele, en sele der barnet bæres riktig, kan brukes fra nyfødtalder med spedbarnsinnlegg, og opp til 20 kg. Og til slutt: Flott at dere bærer barna! Jeg ville mye heller brukt Baby Bjørn enn ikke å bruke noen bæreinnretning i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå