Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Leste en plass at man burde vente litt med dette, men aner ikke hvor lenge eller hvorfor man bør vente.. Noen som vet når det er ok? Vet selfølgelig at man dusjer selv først=)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Fra en 6 uker skulle det i alle fall være greit,men ikke bad for lenge og husk at tempraturen må ikke være høyere enn når du bader ham i hans badekar/stamp.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Tror ikke jeg har hørt noe om at man må vente... Så lenge babyen kan bade ellers, med tanke på navlestreng og sånt er det vel greit... Bare kjempe kos og deilig å bade sammen da Kos dere.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Jeg har også lurt på det. Leste i en av de mange brosjyrene vi fikk fra HS at man skal vente noen måneder, uten at de spesifiserte det noe videre. Vesla mi er 3 mnd nå, og vi tok et bad sammen i forige uke. Jeg dusja såklart først og det var olje i vannet, ikke skum. Kjempekoselig :-)
selfangerkjerringa Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Nå har jeg ikke noe fasit akkurat, men logikken sier meg at man i hvert fall bør vente til renselsen er over, dvs ca 6 uker.
fjell og fjord Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 jeg gjør der siden jenta vår var ca.4 mnd veldig koselig vi har boblebad, men først hun var redd av bobler, men ikke nå lenge først måtte jeg holde henne hele tiden nå står hun og holder seg i kantene og meg eller leiker med badeleiker om 1 veke blir hun 10 mnd jeg dusjer først når hun ser at badekar er fulllt av vann så kan ikke vente å komme inn lykke til du kan sikkert begynne tidligere og likner på babysvømming tror jeg
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2007 #7 Skrevet 11. mai 2007 Tror han var 5-6 uker da han badet sammen med pappaen i badekaret første gang,veldig kos.Jeg badet sammen med han noen uker senere,når renselse og sting var forsvunnet.
mayaya Skrevet 11. mai 2007 #8 Skrevet 11. mai 2007 Jeg ville ventet i 6 uker, men pappaen kan vel prøve før..? Men følg med at han ikke blir kald, da..
gammel røy Skrevet 11. mai 2007 #9 Skrevet 11. mai 2007 Vi har badet hver kveld med vår lille tulle siden navelstrengen var grodd- i begynnelsen var det pappaen som tok seg av badingen. Mye lettere enn å drive å holde henne i en badestamp (nå har vi riktignok varmtvann inkludert i husleien så det blir ikke dyrere for oss). Da hun var liten (hun er nå 6 mnd) og hadde tørr hud brukte vi babyolje i vannet (man får karet rent med litt salmiakk)- vi har aldri brukt såpe. Vi har hatt nokså mye vann (ca 35-38 grader) i karet og hun har blitt veldig fortrolig i vannet. Da vi begynte på babysvøm ble vi flyttet fra nybegynnerkurset ettersom de mente hun fikk mer ut av kurs II. Da hun var liten (hun er nå 6 mnd) og hadde tørr hud brukte vi babyolje i vannet (man får karet rent med litt salmiakk)- vi har aldri brukt såpe. Lykke til!! Det er kjempekoselig.
komplett.no Skrevet 11. mai 2007 #10 Skrevet 11. mai 2007 Vet ikke om det er noe regel på det i private badekar hjemme, tviler jeg på. Men på babysvømming har de en nedre grense på at babyen skal være minst 6 uker og/eller 4kg før du får delta.
lenej :o) Skrevet 11. mai 2007 #11 Skrevet 11. mai 2007 hehe.. de to første gangene mini badet etter fødseln, så bada han lamme meg. etter det har han fått bada alene i stor-badekaret! :) la han bare nedi å tappa vann til øran hannes. han elske å bade den dag idag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå