*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Fikk beskjed av legen om å begynne å tempe for å prøve å finne ut av hvordan syklusen min ser ut. Har printet ut tempskjema fra pernille.info og herremalla for et diagram! Ser litt komplisert ut, spør du meg... Noen som vet når man skal begynne? Altså, nå er jeg jo litt uti syklusen så må jeg vente til neste gang jeg har mensen? God helg til dere alle sammen forresten :-) Måtte det sås mange frø denne helgen!!!!!! :-) Og måtte ditt egg vokse seg stort og sterkt, Lioevr :-) Klemmer
Sunze Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Begynn å tempe umiddelbart etter menstruasjon for å være sikker. Syklusene varierer fra person til person. Selv har jeg EL på dag 6-7. Lykke til :-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Jeg anbefaler deg å heller bruke charten på www.fertilityfriend.com Det er et supert program,som er gratis å bruke, hvor du bare skriver inn tempen og så finner den el for deg. Den gjør hele jobben for meg ;-) Og det beste er at du kan da dele chart med andre på nett. Se på bli gravid, der har vi en FF chart tråd :-) Bare si ifra hvis det er noe du lurer på så skal jeg guide deg gjennom det. Du kan jo og ta en titt på charten min hvis du vil så ser du hvordan det ser ut? Jeg betaler for VIP medlemsskap så jeg har masse ekstra greier på mitt, men det kan du bare ignorere hvis du vil. DSu bør tempe hver dag, hele syklusen og til samme tid hver dag før du står opp. Jeg temper hver dag kl 0600 fordi jeg en dag iuka står opp på det tidspunktet. Resten av uka bare sover jeg videre etter tempingen. Jeg har tempa i 10 sykluser nå og er kjempefornøyd. Har stålkontroll over syklusen og kjenner alle tegn ;-)
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2007 Tusen takk :-) Nå har jeg meldt meg inn på fertilitifriend.com og lagt inn min første temperatur! Blir spennende å følge med fremover. Supert at du har litt greie på dette, så kan jeg spørre hvis jeg lurer på noe mer :-) Morsomt med egen kalender med små "egg" (eller hva det er) m. øyne på :-) Ha en superduper lørdag!!!!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Så flott da :-) Du vil nok like FF...og så er det så lett å printe ut for du får statistikker og analyser basert på dine sykluser, så det blir veldig lett å tolke. Anbefaler vip medlemsskap,men som sagt MÅ man ikke ha det :-) God lørdag til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå