Gå til innhold

hva er enklest å oppdra.

<3odin<308.06.07

Anbefalte innlegg

har hørt fra flere at jeg er heldig som får en gutt fordi de er så enkle å oppdra. men jeg bare tenket på naboguttene som hele tiden skulle sloss og leke action man og være tøffe. jeg har ikke lyst på en sånn gutt, men jeg har heller ikke lyst på en mamma gutt som ikke tør noen ting og blir mobbet. vet at de blir sånn man gjør de til selv, men er så usikker på hvordan jeg vil at han skal være. er så vanskelig dette her. sånn som jeg ser det nå hadde det vært mye enklere med en jente. men har hørt fra flere at de er SKIKKELIG trassige. noen som har erfaring og råd??

Jeg er jo selvfølgelig glad for at jeg får en gutt, det er ikke det, men vi er bare jenter i familien (bortsett fra pappa selvfølgelig) så jeg har ikke noe peiling på gutter.

Fortsetter under...

Tror det finnes alle varianter jeg, de kan være både rampete, snille, aktive, slåssete, kosete etc uansett kjønn. Jeg jobbet i barnehage en periode, og der hadde jeg en liten gutt som var avdelingens søte "koseunge" og den største "bråkebøtta" på avdelingen var ei jente. Det er både "fordeler og ulemper" med begge kjønn tror jeg. Selv venter jeg jente og er helt fornøyd med det. Men jeg får litt noja når jeg tenker på jente+tenåring. Ser for meg en frekk 14 åring med altfor mye sminke og altfor kort skjørt........Men det er jo ikke sikkert at min jente blir sånn, og det er ikke sikkert din gutt blir en bråkete action gutt heller.

Jeg tror ikke det har så mye med kjønn å gjøre jeg... Jeg har en gutt på 2 år, og han er veldig snill, han elsker å ligge stille på gulvet å kjøre med bilene sine, bygge togsett, være ute, pusle pluslespill, "sparke fotball" osv.

Han er rampete innimellom selvfølgelig. Jeg har noen venninner som har jenter, og de har det akkurat på samme måte. Gutten min kan dytte andre barn i barnehagen f.eks, mens de får beskjed om at jentene dems har bitt eller slått noen av de andre barna. Så tror ikke kjønn har så mye å si.

Men, de fleste gutt liker ikke å leke med dukker, og de fleste jenter leker ikke med biler - utover det så tror jeg oppførselen hos barnet kommer an på personlighet og oppdragelse.

det er ikke noe om vilket kjønn det er tror jeg.har ikke jente(enda)selv,men har to gutter.den ene er kjempesnill og så lett å ha med å gjøre,den andre er en liten søt og vill trollunge.

hører jo mye om hvor vanskelige jenter er i tenåra da,men det er vel kansje bare en myte det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...