Gå til innhold

Er egguttak vondt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det eneste jeg gruer for i dette prosjektet vårt.......

Skrevet

Hej maia

Jag tog ut i førre uke og det gjorde ikke ont på mig. Det var bara litt obehag en gång nær han skulle ha tag i en eggstock. Men det var min upplevelse, sedan har jag hørt att det finns de som syns det gør ont. Man får god bedøvelse så jag syns ikke att du ska oroa dig. Pust og slapp av og se på ul,det blir ganska farcinerande då.

Lycka til

Skrevet

Jeg hadde ingen smerter ved uttak, fikk både beroligende på forhånd + bedøvelse.

Så ut fra min erfaring er det ingenting å grue seg til.

Lykke til!

Skrevet

Hei,

Kan jeg bare lure meg inn med et spørsmål til? Hvordan var formen resten av dagen? Tenker på de beroligenede, er de sterke?

Skrevet

Erfaringene fra uttak er vel forskjellige, som alle andre erfaringer.

Uttakene mine har vært vonde... Nå kan jeg ikke ta morfin da jeg er allergisk, men lokalbedøvelse fikk jeg. Likevel var det ikke godt i det hele tatt, og jeg gleder meg ikke akkurat til et eventuelt nytt uttak.

Nå skal det sies at jeg har fått ut mange egg, og det er vel kanskej litt av grunnen til at det var så vondt.

Etterpå er man ganske øm og oppblåst, og det kan være godt med litt smertestillende første dagen. De beroligende kan jeg ikke svare for, da jeg ikke har tatt det...

Lykke til, og husk; det tar ikke lange tiden, og man klarer å bite i seg det aller mest når man vet hva belønningen kan bli:-)

Skrevet

Selve uttaket har ikke vært vondt :o)

De har vært rause med å gi meg det som jeg har hatt behov for når det gjelder smertestillende. Etterpå har jeg dessverre slitt med smerter. Har ligget rett ut når vi har kommet hjem etter begge uttakene.

Jeg har fått et tips om å drikke masse vann etter uttaket, så da skal jeg forsøke det på neste uttak.

Lykke til!

Skrevet

Selve uttaket syns jeg ikke var noe å pipe for.

Fikk beroligende, to piller med muskelavslappende + lokalbedøvelse.

Eneste jeg kjente var tre stikk i eggposene på venstre side pga av denne eggstokken ligger litt knotete til.

Kjente det godt i venstre side litt etter uttaket, men roet seg fort bare jeg fikk lagt meg ned på sofaen noen timer.

Har ikke hatt noe særlig vondt etter det, men ble veldig oppblåst i magen.

Er på rugedag 2 nå, og kroppen begynner sakte men sikkert å krympe tilbake til vanlig størrelse.

Fikk et råd om å drikke mye etter uttaket, så det gjorde jeg. Mulig det hadde positiv effekt.

Skrevet

Hei hei,

Jeg også gruet meg veldig til egguttaket, men det gikk veldig fint. For de gav meg masse smertestillende, så jeg var helt i svime:) Men det gjorde vondt dagene som fulgte, da klarte jeg ikke å gå oppreist, så forbered deg på noen dager i sofaen og kjøp deg en varmepute til å ha på magen! Det hjalp veldig mot smertene! Håper alt går bra med deg! Egguttaket er ikke noe å grue seg for og dagene etterpå går helt fint, din mann for pleie deg godt da:) Lykke til!

Skrevet

Huff. Jeg skal egentlig ut og kjøre bil på kveldenl, besøk til eldre slektning jeg bare ikke kan la vær å dra på. Derfor jeg lurte på de beroligende. Går de ut etter noen timer eller gjelder kjøreforbudet hele dagen?

Men ser vel ut til at jeg bør ordne skyss/bortforklaring uansett pga smertene da..

Skrevet

Det gjør ikke vondt på meg! Jeg har fått akupunktur som bedøvelse ved 5 av mine 7 uttak. På første fikk jeg hele den medisinske tur, men det ble jeg bare susete i hue av. Siste gangen skulle jeg bare ha ut ett egg i naturlig syklus, så det tok de ut uten bedøvelse. (etterpå tenket jeg at aku bare er humbug, for det gjorde jo ikke vondt nå heller?!)

Husk å pust godt inn, så går det bare bra :o)

Skrevet

Jeg har stor tro på at akupunktur kan hjelpe mange mot smertene!!

Hjalp ikke meg, men verdt å prøve dersom de har tilbudet...

Skrevet

Greit å være forberedt på at det kan gjøre vondt og heller bli overraska om det blir smertefritt.

Mitt uttak gjorde vondt, men jeg var overstimulert, hadde mange egg og veldig ømme eggstokker. Fikk tilsammen 4 sprøyter med beroligende og smertelindrende, men kjente det godt for det.

Samme dagen som uttaket var jeg uvell pga all dopet og jeg hadde ikke vært i stand til å hverken gå på besøk eller kjøre bil. De neste 4-5 dagene hadde jeg smerter i magen og hadde problemer med å gå.

Nå er jeg en av de få som får ubehag ved uttak og i etterkant, og selv de på Haukeland ble litt overraska. Det går helt sikkert bedre med deg!

Som noen andre sa, husk å pust! Det hjelper på smertene.

Lykke til! Og husk at inngrepet kun tar 10 min.

Skrevet

hei!

Tusen takk til alle som har tatt seg tid til å svare!

Skal ta med meg rådene fra dere; pust og drikk!

Klem,

Skrevet

Hei! Er enig i at erfaeingene her er veldig forskjellige! Men at du planlegger ut på besøk og ut og kjøre samme dag hørtes virkelig ikke lurt ut!

På meg gjorde det veldig vondt og det ble kuttet en arterie eller no sånt så jeg måtte ligge til overvåking da det blødde. Du vet lissom ikke hvordan det går så og planlegge noe samme dagen syns jeg ikke hørtes noe fornuftig ut. Jeg var dårlig i mangen dager og hadde skikkelig vondt i magen etterpå. Hadde jeg vært deg så hadde jeg reservert dagen, så kan du jo heller ta det som en bonus dersom du orker og gjøre det du skulle likevel :) Du blir jo sykemeldt etter uttaket, det er ikke bare for skøy¨.

masse lykke til

ikke gru deg

bare tenk på fødselen som vi alle er villige til og ta for og få barn! i forhold til det er jo egguthenting ingenting!!!

Skrevet

Jeg skal ikke lyve og si det er behagelig, med mine 5 uttak har variert fra gang til gang. Det er kun ett jeg vil si har vært direkte smertefult. Men det varer så kort tid, det er over etter en liten stund. Jeg synes dagene etter er mer vondt. Er så øm i magen. Jeg må si at egguttaket er ikke det verste, jeg synes selve hormonbehandlingen er værre. Jeg blir skikkelig dårlig av hormonene desverre.

Dette er ingen dans på roser, men når første premien er en liten nydelig baby så klarer vi det meste.

Lykke til:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...