ludda Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Hei jenter!!!!Jeg begynte å blø i går.Var 5 uker på vei.Smertene ble verre i løpet av dagen men bare på venstre side ned mot lysken å bak i ryggen.Ringte legevakten da jeg mistenkte sv skap på utsiden av livmoren siden legen tidligere i uken ikke fant noe i livmoren da jeg var til ultralyd.Har mistet 3 i sa å en i ma å en i krybbedød å en gutt i oktober 06 så jeg ble jo bekymret for om dettte var i egglederen pga smertene.Det ble tatt blodprøver å ting ser greit ut.Hcg lå på 43 i går.Men så ringte sykehuset nå å sa at hcg lå på 49?Kan hcg synke å så stige igjen.?Da jeg var på toalettet i går kveld kom embyroet,Tror jeg da.Det var en liten blodig klump med en liten sak inni som lignet på en liten larve.Er det noen som har opplevd noe lignende?Å i forhold til de andre gangene jeg har mistet så blør jeg ikke så mye.I dag har jeg hatt sånn nesten mørkerødt svart blod?Denne spontan aborten er det rareste jeg har opplevd.Vær så snill jenter,jeg trenger noen svar,om dere ikke kan svare så svar allikevel.Jeg er litt frustrert nå.Takk på forhånd.Klem.
evigoptimist Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Kjære ludda! Hører at du har det tøft nå - og at du har vært gjennom tøffe tak tidligere også..... føler med deg! Har mistet fem ganger, men som regel senere enn du er nå - og da er forløpet litt annerledes. Men, mistet i uke seks en gang, for noen år siden... Husker at jeg hadde litt sterkere menssmerter enn vanlig - vondt i ryggen og blødde mørkt, nesten svart blod - og klumper. Klumpene kunne ligne op det du beskrev. Alt kom ut av seg selv, så jeg slapp utskraping. Vet ikke om dette var til hjelp for deg... har heldigvis ikke opplevd svangerskap utenfor livmoren. Håper du også slipper det, at dette kun er en "vanlig" sa. Ønsker deg Lykke til! Ikke vær redd for å ta kontakt med lege/sykehus igjen, hvis du fortsatt er bekymret!! )))))) trøsteklemmer ((((((((
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 Uffda, Ludda! Hørtes ikke ut som om du har det så greit nå, nei :-( Trist å høre at du må oppleve så mye vondt.... Jeg hadde en SA i uke 7. For meg artet det seg som kjempekraftige menssmerter, skikkelige tak og masse masse blødninger (både friskt og gammelt blod). Jeg fikk også en slags klump ut etterhvert, nesten som et lite, flatt rødt egg med noe som liknet en hvit liten reke... uff... blir helt dårlig av å tenke på det... men jeg var ihvertfall helt sikker på at dette var fosteret/fostersekken. Smertene ga seg etter noen timer, men blødningene fortsatte ihvertfall noen dager. Jeg var jo litt lenger på vei enn deg, kanskje dette har noe å si mht. hvor lenge blødningene varer etterpå, men det blir ren gjetting... Har lest om folk som er gravide utenfor livmoren og de skriver om smerter som gjorde at de ble helt satt ut av spill, klarte ikke å stå oppreist, besvimte etc. Mange har også hatt små blødninger/spotting i hele graviditeten. Hvis jeg var deg ville jeg ringt legevakten, vel og merke hvis du fortsatt har vondt. Jeg er ikke lege, men trodde at hcg skulle synke umiddelbart hvis svangerskapet var slutt? På den andre siden er det jo rart de ikke ville ha deg inn til kontroll når de så at du hadde stigning i hcg, dersom det var slik. Du kan jo ihvertfall ringe å høre. Det ville jeg gjort. Heller ringe en gang for mye enn å miste en eggstokk... Lykke til da! Trøsteklem
ludda Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2007 huff ja.Du har hatt noen tøffe tak du også.En blir jo så skuffet når det går galt.Jeg mistet i uke 12 en gang å da hadde fosteret dødd i uke 7.Husker jeg blødde krafdig et par to tre dager å så ble det mindre å det samme har vært med de andre SA ene.Det er det som frustrerer meg nå,for jeg blør ikke som en vanlig mens en gang.Det er sånn at det er en stripe på bindet.Av å til kommer det litt mer men når en blør så kjenner en det jo godt.Det gjør ikke jeg nå.Har smerter som kommer å går å dundrende hodepine.Jeg forstår bare ikke at hcg hadde økt.Takk for svar.
ludda Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2007 De ville ha meg inn til ny blodprøve å gynekologisk undersøkelse til mandag.Å de sa at skulle det bli verre måtte jeg bare ringe i helgen men jeg vil jo ikke mase heller.Mistet i 28 sv skaps uke i oktober 06 å det sitter igjen at jeg følte meg til bry.Sa hele sv skapet at jeg følte noe var galt å at jeg fort fikk kynnere men ingen tok meg alvorlig.Tør liksom ikke ringe før det er krise føler jeg.
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 11. mai 2007 #6 Skrevet 11. mai 2007 Godt å høre at du får undersøkelse på mandag! Men hvis du føler deg verre i løpet av helge, ikke nøl med å ringe!! Det er jobben deres å hjelpe deg (selvom man ikke alltid skulle tro det...), så de har å ta deg seriøst. Noen ganger (faktisk altfor ofte) føler man seg til bry når man er i kontakt med helsevesenet og slik skal det IKKE være. Dersom du er reelt bekymret så er det ikke masing å be om hjelp - du har krav på hjelp når du trenger det. Basta :-)
ludda Skrevet 12. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. mai 2007 Å hei sann.Jo,jeg var på legevakten igjen i går for jeg hadde så store smarter å siden jeg fikk litt oppbakking herfra bestemte jeg meg for å ringe.Ble møtt av en lege som ikke viste meg forståelse i det hele tatt.Jeg var skikkelig redd å har aldri hatt så vondt under en spontan abort noen gang å i hvertfall ikke bare på den ene siden.Han klemte meg på magen å jeg ba han la vær for det gjorde så vondt å så sa han etterpå at hvis jeg hadde så vondt hadde jeg ikke klart å ligge på benken i det hele tatt.Så fortalte jeg om embyroet som jeg mistet i do for han påsto at jeg umulig kunne vært gravid siden de ikke hadde sett noe på ultralyden.HALLLLLO?Jeg har jo tatt blodprøver å målt hcg som nå hadde steget i stedet for å synke.Jeg lyver ikke om at jeg mistet et embyro i do altså.Da er en syk i hodet.Han spurte hvorfor jeg ikke hadde tatt det med?Tenkte ikke jeg på da det datt ut.Dro det ned i do.Det kunne ikke han skjønne..Alt jeg sa ble bagatellisert.Jeg var kjempe lei meg da vi endelig kom hjem i går.Smertene er mindre i dag heldigvis men jeg skal snakke med legen på mandag å fortelle om hvordan jeg ble motatt i natt.Han legen fikk meg til å føle at jeg overdrev situasjonen?Det er vondt å være redd.Jeg sa det til han at det ville være veldig leit hvis det nå lå noe inni der som de ikke hadde sett å det gikk ut over noe som gjør til at jeg blir mindre fruktbar.Er veldig lettet over at smertene er mindre.Dette er den rareste aborten jeg har opplevd.
evigoptimist Skrevet 12. mai 2007 #9 Skrevet 12. mai 2007 Huff, stakkars deg!!!! Åhhhhhhhhhh! Jeg blir så sinna av sånne leger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! At det går an å være så arrogant!! Det er ille nok å miste om vi ikke skal slite med uduglige leger på toppen av alt annet. Denne legen burde rapporteres! Det skal ikke være lov til å oppføre seg slik mot mennesker som oppsøker legevakata fordi de har vondt og er redde!!! Stå på videre ludda, ikke gi deg - ta kontakt med legevakta igjen om du fortsatt har vondt. Denne legen kan vel ikke ha vakt døgnet rundt hele helgen vel..? Håper virkelig at du slipper mer tull nå!!! ))) klem ((
Snooopi Skrevet 13. mai 2007 #10 Skrevet 13. mai 2007 Kjempetrist å lese.. Da jeg mistet denne gange hadde jeg en hcg på 87 den ene dagen og 37 den andre dagen. en uke senere var den steget til 282! -så, ja, den kan stige. I mitt tilfelle var det bare bittelitt morkakevev de fikk ut på utskrapningen. Det du tror var embryet, var nok heller litt slimhinde. Det er jo så bittelite i uke 5... Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå