fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Hadde spreng i puppen i går som jeg ikke fikk tømt med en gang (dumme meg - var for opptatt til å legge merke til hvor full den var). Så ble det vondt, selv om jeg fikk tømt den godt. Feber etter noen timer og HELT kake i dag - feber og influensasymtomer og i det hele tatt... Har stort sett ligget i hele dag. Jeg trodde ikke jeg kunne få bb, jeg! Jeg som har DEN hypre utdrivingsrefleksen og har ammet siden januar-05 uten en eneste liten antydning... Men det er jo rimelig masse melk om dagen, da, så litt trøbbel må jeg nok regne med. En "god" ting med det hele - det ser ut til at produksjonen har gått drastisk ned, sikkert fordi jeg er så dårlig... Har fin erfaring med legesenteret jeg bruker, da. De kunne tydeligvis tingene sine, jeg ble anbefalt å tømme brystet hyppig, og så fikk jeg en penicillinkur som jeg kan ha liggende siden det er helg og vanskelig å få tak i dersom jeg blir værre. Håper jeg slipper, da!
Blomman Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 du har nok feber pga av melkestasen - noe av melka kommer over i systemmet og gir sykdomsfølelse.... Står om det i elisabeth Helsingboka..... men fikk du penicillin?? er det ikke diclocil som er førstevalg?? Sjekk etter på artikkelen i legetidsskriftet!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2007 Fikk visst Apocillin - tenkte ikke på å spørre da jeg ringte, og det var gubben som henta resepten for meg (slapp å komme inn selv). Leser nå, og 70% av gule stafylokokker som er den vanligste bakterien ved BB er resistente mot Apocillin... Jippi! NOT! Jaja, heldigvis har vi legevakt og sykehus om det skulle bli nødvendig. Skal i alle fall ta melkeprøve før jeg begynner med noe som helst. Har igjen to sterile urinprøveglass fra graviditeten...
Blomman Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Det går for håpentligvis bra fjummsi - har "bestemt" at du blir god igjen uten antibiotika jeg -hehe Fortsattt god bedring klemmer
Expat Skrevet 12. mai 2007 #5 Skrevet 12. mai 2007 Hei fjummsi, melkestasen kan gi abakteriell betennelse også. Det gir samme symptomer... Influensafølelse og feber. Og nå må du få kjøpt deg kesam og høre på meg om disse omslagene! God bedring!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. mai 2007 Ingen som selger kesam her på søndag, men jeg skal sørge for at puppene ikke får bli så fulle igjen. Jeg har funnet sannsynlig årsak, da: Jeg slo puppen borti dørklinka på torsdag på dagen. Brystvorta dunka ganske hardt inni, og det var vondt en stund etterpå. Så fikk jeg et overfylt bryst tidlig på kvelden, og da var det et område som ikke ville tømme seg. Så kom feberen og alt det vonde! Men nå er alt så meget bedre - det er bare en "støl" følelese i puppen (sikkert pga. melkelekkasjen), og det er ganske så redusert produksjon på begge sider, sikkert fordi jeg har vært så dårlig. Spreng er i alle fall ikke noe problem om dagen ser det ut til ;o)
Expat Skrevet 14. mai 2007 #7 Skrevet 14. mai 2007 Ja det var det nok, tilogmed et spark fra barnet eller strikking, støvsuging eller raking av løv kan gjøre det!! Sikkert ikke dumt å få ned den produksjonen litt, det gikk jo over alle støvleskafter... Kesam kan kjøpes og has i fryseboksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå