MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 11. mai 2007 #1 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei alle sammen! Har litt tid til å dibbe litt før Emma våkner.... Puhhh, dagene går jo så fort for tiden. Har nesten ikke tid til å ringe familie og venner nå. Med Emma vet jeg ikke når hun vil sove, så da må dagen tilpasses henne. Etter at Nora ha kommet hjem fra barnehagen, blir det hvertfall ikke tid til annet enn å passe på hun og Emma. Heldigvis fikk Nora tilbake sin gamle rutine ganske fort (for hun begynt å gråte/skrike når hun skal legges for kvelden etter at jeg kom hjem med Emma), så hun legges ca 20:30. Problemmet da er Emma, som jeg må bysse masse for å få henne til å sove (takket være svigerforeldrene som var her i 3 uker!!). Og jeg vet aldri når hun tar kvelden for hun kan våkne etter bare noen minutter og da må jeg bysse igjen! Klokka blir fort 22/23 før jeg kan slappe av litt og da er det like før jeg slukner jeg også :-) Stakkars mannen min som får så og si ingen oppmerksomhet fra meg, hehe... Nei, skal lage bedre kveldsrutine for Emma. Kan jo ikke la henne skrike i all evighet når hun er bare 7/8 uker gammel, og for ikke å vekke Nora også. Hmmm..., badet ligger jo oppe i 2.etg ved siden av rommet til Nora... Skal oppdatere dere senere når ting går bedre, så jeg ikke skremme alle som skal ha nr. 2. Akkurat nå har jeg kjempe respekt for de som skal ha eller har flere barn enn to!! For ikke å si de som er mye alene med ungene! Jeg får jo masse hjelp av min kjære som har ganske normale arbeidstid, så det er sagt. Han sa igår at det blir ihvertfall ingen flere barn for oss, hehe... Jeg har muligens lyst på en til, men vi får se... En liten oppdatering fra oss! Ha en fortsatt fin dag, alle sammen! Selvom jeg ikke skriver så mye her, så prøver jeg å være her så ofte jeg kan, og jeg er kjempe glad for å være med i klubben!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9265559-april-med-to-sm%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 12. mai 2007 #2 Del Skrevet 12. mai 2007 Kjempe gøy å høre fra deg, blir en stund i mellom hver gang. Og det gjør det jo enda kjekkere med en oppdatering. Kan tenke meg det er travelt når Emma må bysses i søvn hver gang, har ikke hatt slike barn selv men en tante unge var en skikkelig kose unge... hehe elsket å få kos å ligge på armen hele dagen. Rart egentlig - hadde Emma vært første barnet da hadde du kanskje sett på alt på en annen måte. Men nå skal en ha tid til to barn - seg selv og mannen også. Men ting roer seg, ting tar tid og det kan noen ganger være godt det også. Alt faller på plass og hverdagen blir ikke så hektisk hver dag. Eg har trøstet meg selv i mange år med å si "det er ikke bare meg som har det slikt" Du må ha en kjempe fin 17 mai feiring og så gleder me oss til å høre i fra deg igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9265559-april-med-to-sm%C3%A5/#findComment-9273402 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2007 #3 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei, kjekt å høre fra deg!! Ja, dagene flyr avgårde, tror den har satt seg på et jetfly.. *knis* Kjenner igjen en del av det du sier, men vi har litt mer kveld for oss selv. Snuppa legges i 7-8 tiden, og Sindre sover mye -spesielt om kveldene og natta. Så vi har vært heldige sånn sett. Og han sovner på puppen -dvs at han har en laaaaang "spisepause" (les: spiser MASSE, vi snakker om timer her...!) rett før han sovner, og da trenger han bare litt påfyll resten av natta. MEN, så skal huset ryddes, matinnkjøp planlegges (prøver på en slags ukemeny), Skolearbeid som burde vært gjort (men som ikke blir det), TVn hyler etter å bli glodd på, familie skal snakkes med..ja.. da forsvinner tiden fort! Men jeg klarer heldigvis å skvise inn litt DIB-tid innimellom slagene... På dagtid får vi et par timer, jeg og snuppa, før Sindre våkner mellom 9 og 10 en gang, så er vi alle stelt og har spist til klokka 10-11 (alt etter når han våkner). Så kan vi kanskje få oss en tur ut på butikken, hvis ikke snuppa vil ha luren sin kl 11. Det varierer veldig når hun vil sove. Kan sovne alt fra 11-14, og da sover hun alt fra en til tre timer! Ja, så det er begrenset hvor mye tid vi får til å gå ut og treffe folk. Videre så må jeg lage (klart til) middag før gubben kommer hjem. Og de timene fra han kommer hjem til snuppa skal legge seg, de er jeg sikker på at noen har knabba fra oss, for de går fortest av alle... Ja, sånn går dagene her.. Du spurte kanskje ikke, men følte for å oppdatere meg selv litt også, på hvordan dagene går..hehe.. -Eller kanskje jeg ville berolige de som venter nr to, at det kan bli roligere dager også..hehe.. Ang det å få flere, så vil gubben min ha maaange flere..men jeg som sier nei..hehe.. -eller jeg sier kanskje... -Om maaaaaaange år! Skal ikke ha tre tette her nei! -Hvis jeg kan få bestemme... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9265559-april-med-to-sm%C3%A5/#findComment-9291272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 14. mai 2007 #4 Del Skrevet 14. mai 2007 Oj..ble visst anonym jeg, det var ikke helt meninga! :s Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9265559-april-med-to-sm%C3%A5/#findComment-9291276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå