litjpia77 Skrevet 11. mai 2007 #1 Skrevet 11. mai 2007 Hei, hei! Jeg har ikke vært så aktiv her inne, men vil gjerne fortelle dere om fødselen min, hvis dere er interessert?! Lille Maja ble laget på 1. prøverørsforsøk, så vi har vært heldige. Hadde termin 16.mai, men kl 06.00 den 3. mai gikk vannet. Både jeg og mannen ble litt svette. Kjente mensmurringer i magen med det samme. Dro på føden for en sjekk. Lå med registrering i en times tid. Små korte rier ble registert, noe jeg også kjente ganske godt. Men siden disse riene var veldig korte og uregelmessige (alt fra hvert 3, til hvrt 7. minutt sånn ca) så ville jordmor ikke sjekke åpning, pga infeksjonsfare. Vi ble sendt hjem, fikk beskjed om at riene burde vare 1 minutt før vi kom tilbkae. Jeg hadde da ganske så vomdt, men jeg visste jo ikke hvordan dette skulle være, så dro jo hjem. I bilen hjem ble det noe vondere... Satt meg i dusjen hjemme, men nå var det såpass vondt at alt jeg klarte å tenke på var at "hvis dette bare er starten på fødselene, så MÅ jeg ha epidural!!" Riene varte bare 35-40 sek , men kom annet hvert minutt. Mannen min ringte føden igjen, jordmor ville snakke med meg, men det klarte jeg ikke. Fikk beskjed om å komme ned igjen. Bilturen vare helt jævlig, for ikke å snakke om turen opp til føden... KOm dit ca 09.15 og ble så undersøkt av jordmor, som ble ganske så overrasket da hun fant ut at jeg hadde 8 cm åpning!!!! Riene var kraftfulle selv om at de var korte. Jeg ble da ganske lettet over 8 mc åpning, da var jeg jo i full fødsel!! Fikk lagt med i sengen, og supte lystgass som bare det!! Ca halv elleve begynte jeg å kjenne noe trang til å trykke på toppen av riene. kl 10.55 ble det konstartert full åpning, så jeg kunne trykke i vei. Men da bestemte visst livmoren min for å ta det med ro, så pressriene var lite virkningsfulle. Jormoren sa dette kunne være vanlig da åpningsfasen gikk såpass fort. Fikk beskjed om å la kroppen arbeide selv, men allikevel trykke under riene. Lå slik en times tid å småpressa litt, men litr resultat. Jormor bestemte da for å henge opp drypp siden det var liten fremgang. Det ble hengt opp kl 12.50 og da kom den virkelige trykketrangen!!! Den neste timen ble heftig! Den største kraftanstrengelsen jeg noensinne har hatt!! Litt etter litt bevegde hun seg ut. (Ville selvfølgelig ligge med hodet midt i åpningen i 3 pressrier, og den følelse i mellom riene; AU, kan ikke beskrives. Det var nok det vondeste med hele fødselen.) Etter at hodet kom ut, gjenstod det bare en ri, så kom hun ut! Å herregud for en lettelse og for en glede!! Tårene trillet hos både meg at det stolte far, som hadde støttet med veldig godt gjennom hele fødselen. Lille Maja gråt en skvett hun og, men roet seg da hun kom på brystet mitt. For en følelse!! :-) Nå er det litt over ei uke siden hun kom til og vi koser oss her hjemme. Vi er slitne både pappan og jeg, pga lite nattesøvn, men hva gjør det når vi har fått en så flott og velskapt datter. Gled dere alle sammen!! Stor klem fra
Mayla;) Skrevet 11. mai 2007 #2 Skrevet 11. mai 2007 Hørtes ut som en veldig fin fødsel - selv om det gikk fort unna ;-) Gleder meg mer og mer for hver gang jeg leser slike historier - bare 9 uker igjen...Sukk!!!
Gøril og Jesper :) Skrevet 11. mai 2007 #3 Skrevet 11. mai 2007 jeg skrev en liten hilsen på 3.trim jeg, men dette kan man jo ikke si for ofte , gratulerer så mye med den lille jenta deres
Mia_I Skrevet 11. mai 2007 #4 Skrevet 11. mai 2007 Gratulerer så mye!! Hørtes litt skummelt ut å bli sendt hjem igjen når fødselen var godt i gang, men du kom deg jo heldigvis fort tilbake. Lykke til videre!
Marit 75 Skrevet 11. mai 2007 #5 Skrevet 11. mai 2007 Gratulerer så mye Gleder meg til september når jeg har prinsen i armene mine
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 13. mai 2007 #8 Skrevet 13. mai 2007 GRATULERE så mye!!! Ja dette har jeg å se frem til :-) har termin 15mai og begynner å bli temmelig utålmodig......... kos dere og nyt minuttene etc.. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå